Automatlådor Renault dåliga ?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Adam.k

Automatlådor Renault dåliga ?

Post by Adam.k »

Har en Renault Espase -98 v6 automat.
En kompis till mig funderar köpa en han också.
Men han tycker att det är ofta man ser att automat lådorna är kassa
eller att dom är renoverade.
Min låda är renoverad i Tyskland innan jag köpte den.
Den hade då gått 10 000 mil kostade 20 000 skr.
Till frågan: Vad är det som är den svaga punkten med växellådorna[?]

Adam
Miss Mégane

Post by Miss Mégane »

Det där är en kanon fråga för Dennis, om du inte får något bra svar här. Jag har hört att det händer att det är samma delar i Renaults automatlådor som i VAG:s, och att det är ofta är de delarna som packar ihop... Men Dennis har mekat en del automatlådor så han har koll.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Ett fabrikationsfel,det är oftast en glidyta för en kolvtätning som är för grov,med resultat att tätningen går sönder och det blir intern läckage,om man polerar denna ytan vid renovering skall problemet vara löst...
Adam.k

Post by Adam.k »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />Ett fabrikationsfel,det är oftast en glidyta för en kolvtätning som är för grov,med resultat att tätningen går sönder och det blir intern läckage,om man polerar denna ytan vid renovering skall problemet vara löst...
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Om fabrikationsfelet med kolvtätningen är känt sedan tidigare modeller varför har man inte lyckats rätta till detta?
Det är ju ingen billig renovering precis.

Mvh Adam
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Jag vet inte, det kanske inte blev känt så snabbt,alla automat lådor har inte samma problem,men 90 tals lådorna verkar vara sämst...
Post Reply