Drabbad av stöldförsök

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Mathias
Forumpolis

Drabbad av stöldförsök

Post by Mathias »

Jaha, då har jag blivit drabbad inbrott och stöldförsök i bruksbilen. [:(!][V]

Hade bilen ståendes i ett parkeringshus i Linköping i förra veckan då jag var på jobbet och jobbade kvällstid. På kvällen hade de små duktiga inbrottstjuvarna varit inne och lyckats bryta av en nyckel i tändningslåset. Resterna av den avbrutna nyckeln och en tändare låg kvar i passagarsätet så de måste ha fått brått iväg. Så det blev till att riva ut mattor, mittkonsol och växelspakshus, växelspak etc för att komma åt och montera bort tändningslåset. Nu väntar jag på att den bra och billiga skroten hemmavid ska få in en skrotad S**B så att jag kan plocka ur tändningslås ur den. Skroten är nämligen drabbad av att nycklarna plockas ur de bilar som står där. Man kan ju bara undra vilka det är som tagit nycklarna på skroten.... ??? [xx(]

Hur eller hur var det ju tur att de inte fick med sig bilen så att man kanske hade hittat den kvaddad i ngt dike senare, eller att det hade skett någon åverkan eller vandalisering.
A-K

Post by A-K »

jobbigt när folk ej kan hålla sina små fingrar i styr. E glad att jag än så länge på 1,5 år aldrig haft inbrott i bilen. Peppar peppar ta i trä...
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

mmm sånt är aldrig roligt. Jag blev av med mina extraljus igår ja också. Lämmnade kvar bilen på jobbet för att ladda batteriet. Det var tydligen ingen bra ide !
Acire

Post by Acire »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mathias</i>
<br />Jaha, då har jag blivit drabbad inbrott och stöldförsök i bruksbilen. [:(!][V]

Hade bilen ståendes i ett parkeringshus i Linköping i förra veckan då jag var på jobbet och jobbade kvällstid. På kvällen hade de små duktiga inbrottstjuvarna varit inne och lyckats bryta av en nyckel i tändningslåset. Resterna av den avbrutna nyckeln och en tändare låg kvar i passagarsätet så de måste ha fått brått iväg. Så det blev till att riva ut mattor, mittkonsol och växelspakshus, växelspak etc för att komma åt och montera bort tändningslåset. Nu väntar jag på att den bra och billiga skroten hemmavid ska få in en skrotad S**B så att jag kan plocka ur tändningslås ur den. Skroten är nämligen drabbad av att nycklarna plockas ur de bilar som står där. Man kan ju bara undra vilka det är som tagit nycklarna på skroten.... ??? [xx(]

Hur eller hur var det ju tur att de inte fick med sig bilen så att man kanske hade hittat den kvaddad i ngt dike senare, eller att det hade skett någon åverkan eller vandalisering.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Alltid jobbigt när folk inte vet skillnad på mitt och ditt. Hade ju inbrott i min i vintras. Så nu törs man inte lämna kvar något alls i bilen! [V]
Mathias
Forumpolis

Post by Mathias »

Fixat och klart. Var på skroten och plockade ur hela växelspakshuset komplett med tändningslås ur en annan bil. Priset? 100 kr [:D]
Post Reply