Torkarblad laguna -02.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Tomas N

Torkarblad laguna -02.

Post by Tomas N »

Hej!
Hur har man tänkt när man konstruerade torkararmarna på lagunan, de går ju inte att ställa upp dom. det är ju helt korkat med det klimat vi har. Jag skulle byta blad häromdagen och jag höll på att bli helt vansinnig. Är det någon som har ett bra knep? Nu sitter det nya blad där och dom får sitta ett bra tag, men till nästa gång skulle det vara bra att veta hur ni andra laguna ägare gör.
/Tomas.
chh

Post by chh »

Jag har också svurit åt konstruktionen, men med motorhuv öppen så ska det gå att vika fram dom. (har ej provat själv)/Christer
Teemu

Post by Teemu »

jag testade att plocka bort den ena på våran laguna genom att slå på torkarna och sedan rycka kortet när torkararmarna stod rakt upp. Sedan går det visst inte att fälla upp dom iaf pga en klack vid armens led. Men det gick rätt skapligt att komma åt och byta blad iaf.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu

Post by Teemu »

Nu har jag bytt bladen. Köpte Valeos nya (dom utan metal bågarna - ser ut nästan som bara bladen) på OKQ8 här. Inga som helst konstigheter med att få dom att passa iaf. Och bytet var enkelt med om man placerade torkararmarna stående rakt upp på rutan.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
chh

Post by chh »

Köpte dom oxå, en bonus är mindre ljud från torkarna(luft brus). Sedan såg det mycket snyggare ut . :D
Coupe GT ---->Christer Hultberg <----
Post Reply