Körde i en håla för ett tag sedan, och bilen är max sänkt Pang sa det och fälgen fick sig en box! Blev ganska skev!! Lämnade in den och det va 50/50 att fälgen skulle klara sig. Dom ringde i dag och min KÄRA AZEV 16" 7.5" överlevde!!![:D] hehe...
Yepp! Har gjort en anmälan till dom, men det tar tid!! Anmälan gjordes den 10 jan och olyckan skedde den 9jan. Har ringt och frågat men dom väntar på besked från "vägmästaren" hehe vilken mästare när det e en håla på 60-70 cm på en Europa väg. Hålan finn vid Avfarten E20 från Stockholm innan den lilla kakel tunneln ner mot Tingstadstunneln. Och den e fortfarande dåligt lagad.
mvh c
[}:)] ARG!!! Vägverket ville inte ge mig någon ersättning på skadan som skedde.Riktning av fälgen, Däcket e kass, fjäderbenet,styrled, m.m. 5000 kr kostade hela kalaset, men jag ska överklaga. Tur att man har helförsäkring[:D] då kostar det bara 3000kr[;)]
I Göteborg finns Göteborgs trafikinformation. Dit kan man ringa å rapportera hål i vägen, ja allt som har med trafik å göra(även frågor om trafik). Oftast går det ganska snabbt att fixa "pottor" i asfalten. Har ringt in å gnällt över en del grejor och det har oftast blivit åtgärdat ganska snabbt.
Tele: 031-15 00 17
Fax: 031-15 31 11
E-post: goteborgs.tafikinformation@trafikkontoret.goteborg.se
hemsida: www.goteborgs.trafikinformation.nu
Hej!
Passa er för att besöka Gävle tidigt på våren, för hela Gävle är då en enda stor testbana för stötdämpare. Ett sämre vägnät har jag ej stött på. /Tomas.