För högt oljetryck Renault Clio 1.2 från 00

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mabm412

För högt oljetryck Renault Clio 1.2 från 00

Post by mabm412 »

Min Renault Clio hade problem med att när motorn var varm började oljetryckslampan lysa. Först bara på tomgång, men sen också under gång.
Lämnade in den på verkstaden som sa att oljepumpen inte tryckreglerade och att det var för högt tryck. (över 4 på tomgång istället för 0.8).

Efter att ha haft bilen på verkstaden i över tre veckor i väntan på delar för att byta oljepumpen så fick jag tillbaka bilen i fredags.
Idag visade det sig att samma fel finns kvar. När motorn hunnit bli varm och jag kört och stannat och startat en del tändes oljelampan på låga varv precis som tidigare...

Är det någon som har en aning om vad det verkliga felet kan vara, eftersom verkstaden ju inte verkar ha det?

/Martin
A-K

Post by A-K »

har du lämnat in den hos Bilia eller så? De har nämligen ett års garanti på arbeten de gör, så gå tillbaka dit i så fall...
mabm412

Post by mabm412 »

Det är en märkesverkstad, så dom får naturligtvis fixa det igen.
Mekanikerna sa att det kanske var oljetrycksgivaren som gått sönder av det höga trycket, men vi får väl se när han tittar på den imorgon.
Lustigt om den var sönder att den beter sig på samma sätt nu som innan lagningen...
Post Reply