Bromsbyte
Moderator: Forumpolisen
Bromsbyte
Tjo alla
någon som har koll på vad som händer när man byter till ett nytt bromssystem? jag ska byta mina frambromsar till en uppsättning FETA bromsar, ringde till bp och då svarade dom att man måste regbes om bilen samt att det måste följa med ett intyg från tillverkaren att bilen är typgodkänd med dessa bromsar.....?
hur gör alla som har movit/brembobromsar eftermonterade? bara byter och håller tummarna i vanliga besiktingen?
jag håller ju på och fixar och trixar med min bil så en regbes skulle nog vara på plats men inte om man bara får nej på allt som är omgjort
någon som har koll på vad som händer när man byter till ett nytt bromssystem? jag ska byta mina frambromsar till en uppsättning FETA bromsar, ringde till bp och då svarade dom att man måste regbes om bilen samt att det måste följa med ett intyg från tillverkaren att bilen är typgodkänd med dessa bromsar.....?
hur gör alla som har movit/brembobromsar eftermonterade? bara byter och håller tummarna i vanliga besiktingen?
jag håller ju på och fixar och trixar med min bil så en regbes skulle nog vara på plats men inte om man bara får nej på allt som är omgjort
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rz</i>
<br />...bara byter och håller tummarna i vanliga besiktingen?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Så är det nog... (Har inte haft några problem själv efter bromsbyte...)
När det gäller bromsar kan jag för övrigt rekommendera PEAN Sweden.
www.peansweden.com
Åker själv med Performance Friction belägg på Clion. Bättre än så blir det inte.
<br />...bara byter och håller tummarna i vanliga besiktingen?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Så är det nog... (Har inte haft några problem själv efter bromsbyte...)
När det gäller bromsar kan jag för övrigt rekommendera PEAN Sweden.
www.peansweden.com
Åker själv med Performance Friction belägg på Clion. Bättre än så blir det inte.
-
- Posts: 271
- Joined: 05 Feb 2003, 17:07
- Location: Sweden
- Contact:
jag kan oxå rekomendera pfb beläggen, har man varit ute några varv på banan och kommer in i depån sen så känner man vilken bätta det är i belägge, funkar bra även när dom är kalla,
finns säkert sånna belägg till dina orginal ok om du ringer och kollar med per, har han inte pfb belägg fixar han säkert nått annat till dig
finns säkert sånna belägg till dina orginal ok om du ringer och kollar med per, har han inte pfb belägg fixar han säkert nått annat till dig
jaha då är det bara att byta o skulle dom fråga....vadå detta är orginal ju
såg att movit hade till min bil för 2300? men jag har redan bestämt mig för vilka bromsar jag vill ha, en uppsättning specialbromsar jag fann på en verkstad i tyskland (satt på alpine tävlingsbilar), dom såg roliga ut skulle tydligen kunna stoppa allt i vilken fart som helst.
frågan är om man ska hoppa över buren för då slipper man obligatorisk regbes och kanske klarar sig för gott med mina nya mods
såg att movit hade till min bil för 2300? men jag har redan bestämt mig för vilka bromsar jag vill ha, en uppsättning specialbromsar jag fann på en verkstad i tyskland (satt på alpine tävlingsbilar), dom såg roliga ut skulle tydligen kunna stoppa allt i vilken fart som helst.
frågan är om man ska hoppa över buren för då slipper man obligatorisk regbes och kanske klarar sig för gott med mina nya mods