Bränsleförbrukning Laguna 20 RT Kombi
Moderator: Forumpolisen
Bränsleförbrukning Laguna 20 RT Kombi
Hejsan funderar lite på vad Era bilar dricker per mil stadskörning resp landsvägs körning.
bästa sättet att få ett rättvist resultat?????
har en Laguna kombi 20 RT -97
tack på förhand
har en Laguna kombi 20 RT -97
tack på förhand
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by joff</i>
<br />Hejsan funderar lite på vad Era bilar dricker per mil stadskörning resp landsvägs körning.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Landsväg: 0,68 - 0,7
Stad: Åh, en bit över litern per mil tror jag. Jag har inte hunnit köra så mycket än (har bara haft bilen i 2 veckor!). Har blivit mest landsväg, i stan åker jag kommunalt.
Laguna 1.8 16V -99
Jag mäter genom att jag nollar trippmätaren när jag har tankat fullt, och när jag tankar nästa gång så delar jag antal tankade liter genom antal körda mil och får ut förbrukningen i liter per mil (l/mil). Det tror jag är tämligen exakt (om trippmätaren och pumpen visar rätt vill säga ).
<br />Hejsan funderar lite på vad Era bilar dricker per mil stadskörning resp landsvägs körning.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Landsväg: 0,68 - 0,7
Stad: Åh, en bit över litern per mil tror jag. Jag har inte hunnit köra så mycket än (har bara haft bilen i 2 veckor!). Har blivit mest landsväg, i stan åker jag kommunalt.
Laguna 1.8 16V -99
Jag mäter genom att jag nollar trippmätaren när jag har tankat fullt, och när jag tankar nästa gång så delar jag antal tankade liter genom antal körda mil och får ut förbrukningen i liter per mil (l/mil). Det tror jag är tämligen exakt (om trippmätaren och pumpen visar rätt vill säga ).