Lågnivå Clio Fas2

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kennebrant
Posts: 5
Joined: 22 Jan 2005, 23:00
Location: Sweden
Contact:

Lågnivå Clio Fas2

Post by kennebrant »

Tjena! Rätt ny här men hoppas p åatt man kan få lite hjälp :)

Har skaffat mig en Clio 2. Det sitter en enkelcd i den, nu vill jag komplettera med en bas, så jag behöver lågnivå utgångar.

Vet någon om det finns några adaptrar eller rena lågnivå utgångar på orginal stereon??

Vilken är tillverkaren p ådessa stereo apparater och hur fungerar fjärrkontrollen som sitter vid ratten?

Många frågor p åen gång.

har ni några Pdf:er, bilder eller nåt anntat som kan vara bra att veta så får ni gärna maila dem till mig.

anders.kennebrant@telia.com

Mvh

Anders
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

Hej!
http://www.backesljudbygg.se/ har adaptern du söker.

Finns säkert i dom flesta bilstereo affärer...Clion har ju ISO-anslutningar!
Lycka till!
kennebrant
Posts: 5
Joined: 22 Jan 2005, 23:00
Location: Sweden
Contact:

Post by kennebrant »

Har kollat lite på Pioneers hemsida, och de har maskiner samt tillbehör så man kan använda både rattfjärren och displayn på instrument brädan, så det kommer nog blir ett sånt system som jag kommer att bygga på.
kennebrant
Posts: 5
Joined: 22 Jan 2005, 23:00
Location: Sweden
Contact:

Post by kennebrant »

Vet du att den finns hos Backes??

Var inne på MDs här i göteborg, men den han hade funkade inte :(

//Kennebrant
jimmy palmblad
Posts: 23
Joined: 08 Jul 2004, 21:15
Location: Sweden
Contact:

Post by jimmy palmblad »

Hallo Kennebrant,
Vet inte vad han i Göteborg sagt eller vet....
Men det finns hos backe och även hos en "NORMAL" mds butik
Det är en hög-lågnivå adapters som du kopplar in på din stereos högtalarutgångar och gör dessa till lågnivå (via en box) och givetvis är inte detta det bästa men det är ibland så bra att folk kopplar in den istället för att köpa en cd spelare med lågnivå som kostar kanske 2000 pix.
Adaptern finns hos www.backesbilljud.se och ligger under "bilstereo" sedan under "hög-lågnivå adapters".

Lycka till
kennebrant
Posts: 5
Joined: 22 Jan 2005, 23:00
Location: Sweden
Contact:

Post by kennebrant »

Tanken var att köra en baslåda med 2 10 tummasre i det sakll väl inte vara några problem? behöver man något filter eller nåt, eller bör slutsteget sköta resten?

//Kennebrant
jimmy palmblad
Posts: 23
Joined: 08 Jul 2004, 21:15
Location: Sweden
Contact:

Post by jimmy palmblad »

Hallo Kennebrant,
Du kommer att behöva ett filter, men har ditt steg det så är det lungt, då delar du med det.
Annars om du saknar delning i steget så kan du köpa ett passivt filter för ca 130 kronor (stor spole) så är problemet löst.
Men tänk nu på att du inte kommer att kunna "driva" någonting på din huvudenhet (cd spelare) om du nu ska ta dessa utgångar till en omvandlare.
Då får du satsa på ett 4 kanals steg och koppla framsystemet på 2 kanaler och basarna/basen på 2 kanalser så får du ljud på alla högtalare och för en lite summa pengar.

Lycka till
User avatar
flygrc
Posts: 124
Joined: 23 Nov 2004, 11:30
Firstname: Ola
Surname: Olofsson
Location: Trelleborg

Post by flygrc »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kennebrant</i>
<br />Har kollat lite på Pioneers hemsida, och de har maskiner samt tillbehör så man kan använda både rattfjärren och displayn på instrument brädan, så det kommer nog blir ett sånt system som jag kommer att bygga på.

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Kan du tipsa mer, jag försökte leta på deras hemsida.
// Ola
Post Reply