Tandkräm mot trafikfilm
Moderator: Forumpolisen
Tandkräm mot trafikfilm
Visst gör siktförbättrare nytta men med tiden blir det ju i alla fall en film på vindrutan... Har upptäckt att tandkräm är kanonbra till att ta bort trafikfilm! Ta lite Colgate på en blöt trasa och gnugga och rutan blir som ny. Torkarna slutar lämna "slöja" efter sig, mörkersikten blir super. Pepsodent verkar fungera lika bra. Dessutom antar jag att man slipper kariesangrepp på bilen och torkarna får en frisk andedräkt. [:D]
Rost verkar krämen tyvärr inte hjälpa mot men den fungerar faktiskt bra som fin rubbing till lacken. Den tar djupare än polish men mindre än autosol....
Dags att gå och borsta tänderna... tusan.. tandkrämen slut!
Rost verkar krämen tyvärr inte hjälpa mot men den fungerar faktiskt bra som fin rubbing till lacken. Den tar djupare än polish men mindre än autosol....
Dags att gå och borsta tänderna... tusan.. tandkrämen slut!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erik R19</i>
<br />Joel, hur gör du för att slippa möten? [;)]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Här i sthlm finns ju inget annat än 4-filigt [:0] [;)]
<br />Joel, hur gör du för att slippa möten? [;)]
Här i sthlm finns ju inget annat än 4-filigt [:0] [;)]
GP:s motorbilaga! Den kommer en gång i veckan, så det är väl lagom att putsa rutorna efter man läst den..
Finns det nån sort av de du rekommenderade som kanske tar bort repor efter isskrapor bra, och samtidigt luktar gott??? Polerar du både insidan å utsidan av rutorna??? Bra att veta då det blir Bil-Spa på OK/Q8 i helgen [;)]
Passa på att skaffa lite cleaner till tänderna om tandkrämen tar slut! Turtle Cleaner [:D]
Finns det nån sort av de du rekommenderade som kanske tar bort repor efter isskrapor bra, och samtidigt luktar gott??? Polerar du både insidan å utsidan av rutorna??? Bra att veta då det blir Bil-Spa på OK/Q8 i helgen [;)]
Passa på att skaffa lite cleaner till tänderna om tandkrämen tar slut! Turtle Cleaner [:D]
Har mest kört med Colgate Fresh Stripe, Herbal och Oxygen.. äh dom funkade lika bra allihop. Har bara använt dom på utsidan där pansarsmutsen sitter. Det behövs bara pyttelite typ en halv cm. Förmodligen biter Acta och Zendium sämre eftersom dom har mindre slipmedel?
Har precis jobbat på en isskrape-repa i sidorutan på volvon men då tog jag autosol, tror inte tandkrämens slipmedel biter på glas... Lite bättre blev det iaf, ska prova med en filttrissa på dremeln. Turtle cleaner har jag inte testat inte på tänderna än. Funkar det bra? [;)]
Har precis jobbat på en isskrape-repa i sidorutan på volvon men då tog jag autosol, tror inte tandkrämens slipmedel biter på glas... Lite bättre blev det iaf, ska prova med en filttrissa på dremeln. Turtle cleaner har jag inte testat inte på tänderna än. Funkar det bra? [;)]
Intressant! Jag spar tipset tills den dag jag får demonterbara...
Provade polera på repan med dremel och autosol i morse men det bet dåligt, man får nog köpa något polermedel speciellt för glas. Tandkrämen bet ännu sämre.. Har sett polermedel för glas nånstans som skulle polera bort mindre repor, dessvärre har jag glömt var.
Provade polera på repan med dremel och autosol i morse men det bet dåligt, man får nog köpa något polermedel speciellt för glas. Tandkrämen bet ännu sämre.. Har sett polermedel för glas nånstans som skulle polera bort mindre repor, dessvärre har jag glömt var.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erik R19</i>
<br />Allright, tänkte inte på det[:D]
Jag får testa tidningspapper nån gång, ska det vara någon speciell tidning, DN, Expressen .... ? Glättade veckotidningar antar jag fungerar sämre även om dom är snyggare att titta på?
Humm vad händer om man kombinerar tidning o tandkräm [:p]
Vanlig kvällstidning funkar bäst[:D] så på med glasrengörning och prova att torka bort med tidningspapper... funkar bra tycker jag[:)]
<br />Allright, tänkte inte på det[:D]
Jag får testa tidningspapper nån gång, ska det vara någon speciell tidning, DN, Expressen .... ? Glättade veckotidningar antar jag fungerar sämre även om dom är snyggare att titta på?
Humm vad händer om man kombinerar tidning o tandkräm [:p]
Vanlig kvällstidning funkar bäst[:D] så på med glasrengörning och prova att torka bort med tidningspapper... funkar bra tycker jag[:)]
Stöööhn!
??? VAr det SÅ länge sedan jag putsade fönstren?
Lyfter tråden igen, eftersom jag slitit med invärtes förnsterputs i bilen. Det är ett rent
att få bort beläggningen på insidan. Först YES, och så diskborste - gnuggna gnugga, torka med trasa som fått sig en dos T-Röd. Gnugga gnugga. Det går f-n inte bort! Tidningspapper, gnugga gnugga. Nä, jag ger upp! Är det nån som testat tandkräm på insidan av rutan?
ÄR snart beredd att ta till sista utvägen.
Svinto. "Så länge det löddrar repar det inte".
Men allvarligt - när inte ens fönsterputsmedlet nr 1 funkar (YES) då blir man ju sur! Instrumentbrädorna i bilarna avger visst nåt som gör att det blir sån här beläggning på insidan av rutorna i bilen..
??? VAr det SÅ länge sedan jag putsade fönstren?

Lyfter tråden igen, eftersom jag slitit med invärtes förnsterputs i bilen. Det är ett rent

ÄR snart beredd att ta till sista utvägen.

Men allvarligt - när inte ens fönsterputsmedlet nr 1 funkar (YES) då blir man ju sur! Instrumentbrädorna i bilarna avger visst nåt som gör att det blir sån här beläggning på insidan av rutorna i bilen..
"Ärtans och Audreys matte"
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Mmmmm...Mégane Coupé!
P. Nyström
Medlemsnr: 1193
Veritas odium paret. Favete linguis.
Not the first, not the last.
Jag behandlade framrutan på vår bil häromdagen. Först rengörning med Sonax fönsterputs som jag tyckte tog rätt bra. Sedan på med en behandling på utsidan med Rain-X rainrepellent eller vad det nu hette. Nu behöver man kanppt torkarna i regn.
Men vad bökigt det är att komma åt på ett bra sätt på insidan av rutan.
Men vad bökigt det är att komma åt på ett bra sätt på insidan av rutan.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg
kör med nanoteck behandling på rutan,funkar kalas torkar knappt rutan..allt åker av vid farter över 80km om det inte regnar för lite...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen