Brytarlöst till E7J?
Moderator: Forumpolisen
-
Brytarlöst till E7J?
Hej
Jag undrar om det finns brytarlöst tändsystem till E7J. Jag har nu en R19, 1.4l. där rotor och fördelardosa krånglar. Finns det något brytarlöst tändsystem som passar på min motor? Clio har E7J motor och de borde ha brytarlöst (de nyare iaf.)
mvh
Jakob
Jag undrar om det finns brytarlöst tändsystem till E7J. Jag har nu en R19, 1.4l. där rotor och fördelardosa krånglar. Finns det något brytarlöst tändsystem som passar på min motor? Clio har E7J motor och de borde ha brytarlöst (de nyare iaf.)
mvh
Jakob
Pröva www.vwcustomspeed.com/ignitor.htm.
Har en ignitor till min Mercedes Pagoda 1966, och fungerar alldeles utmärkt.
MVH
FY
Har en ignitor till min Mercedes Pagoda 1966, och fungerar alldeles utmärkt.
MVH
FY
-
Nope, inga brytare i min R19. Har efter ytterligare efterforskningar upptäckt att det inte finns några brytare i min motor. Trodde att felet satt där men tydligen inte. Nu lutar det mer åt att startsvårigheterna är orsakade av en läckande packbox vid fördelardosan. Kan det vara orsaken?
(tack för all hjälp)
/Jakob
(tack för all hjälp)
/Jakob
Jag får vattendroppar på insidan av fördelarlocket på min R19 en stund efter start och det gillar den förstås inte. Har inte lyckats lista ut varför.. det måste ju komma vattenånga inifrån motorn som smiter förbi packboxen. Inget oljeläckage märks dock..
När mittkontakten i fördelarlocket börjar bli sliten och slutar fjädra så blir det så illa att den stannar helt.
Skaffar man nytt lock ibland så begränsas problemet till lite misständningar under uppvärmning.
När mittkontakten i fördelarlocket börjar bli sliten och slutar fjädra så blir det så illa att den stannar helt.
Skaffar man nytt lock ibland så begränsas problemet till lite misständningar under uppvärmning.