Hej ! jag har en liten men irriterande olje lekage nån stans under/ bak motoren har konstaterat at det droppar lite på urtappnings pluggen under motoren, så ny plugg + pakning ar bestallt.
Jag tror at packningen runt bunnpannan lacker lite den med men jag ska montera pluggen først och tvatta motoren.
min Fråga ar: kan det vara nåt annat enn dom två sakerna jag har beskrivit ovan som kan lacka?? och vad isåfall?
kan vara packningen till oljetemperaturgivaren som börjar bli dålig. De ha dom då sagt till mej angående en R5 GTS -87. Vet inte vars den sitter på din bil men väl värt att kolla upp.
OK! någon som kan laguna som vet om det sitter en givare på baksidan av motorn? på framsidan ar det snus torrt, så det ar under eller bakom och det ar lite svårt at se dar uten att plocka bort start motoren.....
Nope det ar inte växellådsolja, det ar motorolja. vet at jag har et lekage runt avtappnings skruven och har kjøpt en original tatnings skiva. det jag undrar ar om det ar nogon vevhus ventilasjon eller nåt som kan lacka? det ar under eller bakom motoren det lacker.....
Sontan: givaren til oljan sitter på Framsidan och lacker inte!.Jag får byta packningen och tvatta under motoren så kanskje jag ser battre, har tigtat skruvarna til tråget lite dom satt inte mycket fast.