relä+bensinpump fråga clio 16v-92

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
knasen

relä+bensinpump fråga clio 16v-92

Post by knasen »

Vilket är relät till bensinpump (den utvändiga pumpen) det går inte fram matarström till pumpen...fråga 2.....sitter det ytterligare en pump i tanken??kupefläkten ,är den strulig att byta ? Tack på förhand kenneth PS saknar instruktionsbok till bilen någon som vill sälja en sån LR verkstadshandbok.....
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

Vilket relä som går till bensinpumpen kan jag inte svara på, däremot vet jag att det sitter en pump i tanken. Kupéfläkten är lite krånglig att komma åt ja, en Haynes-bok vore smidigt att konsultera vid borttagning. Har fläkten gett upp helt?

Mvh,
knasen

Post by knasen »

fläkten går inte i ngt läge köpte bilen sån dock 3000:- billigt!!
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

Ah, var det bilen i Jönköping måhända?

Angående fläkten, det är inte motståndet som har gått? Iofs, när förkopplingsmotståndet gick sönder på min funka den på trean. Men det kanske kan uppträda på olika vis. Har du fläkt? Jag har kanske en liggandes hemma i Småland annars.
knasen

Post by knasen »

tack för svaret,bilen hittade jag i jkpg ()blocket) har inte någon fläkt så det kan vara intressant....Mvh kenneth
knasen

Post by knasen »

hittade felet.... glapp i kontaktstycket vid huvudpump ,under baksäte- gummikåpa,, kan vara värt att kolla upp vid störningar!!
Post Reply