Finn för många fel!?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
zapoq

Finn för många fel!?

Post by zapoq »

Är det så här en högerstyrd laguna skulle se ut ungefär...
http://www.snabbt.se/special/DSCN2374.JPG [:)]

Nåt som inte riktigt passar in på denna bild?!
http://www.snabbt.se/special/DSCN2375.JPG
jocke_hbg

Post by jocke_hbg »

Ja, allt damm på luckan [:D]
Yr

Post by Yr »

Hej!
Nej! Ratten sitter fortfarande på vänster sida. Däremot är den modifierad för att passa det äkta par där den i familjen som alltid säger "nu kör du för fort igen" sitter till höger.
zapoq

Post by zapoq »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jocke_hbg</i>
<br />Ja, allt damm på luckan [:D]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

ja, de har du ju rätt i.. men jag tänkte mer på den lilla kontakten som sticker fram under högtalaren..
*ska damma av bilen*
zapoq

Post by zapoq »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Yr</i>
<br />Hej!
Nej! Ratten sitter fortfarande på vänster sida. Däremot är den modifierad för att passa det äkta par där den i familjen som alltid säger "nu kör du för fort igen" sitter till höger.
De är ju oxå en variant jaha.. å sen ska väl den kopplas in så att den alltid visar 30km/h mindre än den på förarplatsen...!?
Yr

Post by Yr »

hej!
Om "farthållaren" sitter till höger så behövs ju inget instrument framför "föraren"!
General

Post by General »

vems bil är det där med 2m/70cm amatörradio?
zapoq

Post by zapoq »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by General</i>
<br />vems bil är det där med 2m/70cm amatörradio?
De är ju min bil.. radio måste måste man väl ha i bilen?!
Yr

Post by Yr »

Hej!
Vad gäller "kontakten" under högtalaren så kan jag berätta för dig att det förmodligen är en D-sub 9-pinnar. Dessa anslutningar förekommer ofta i de seriella interface som används i datorkommunikation. Om kontakten är monterad från fabrik så vågar jag an hundring på att det sitter en enchipsdator i andra änden. Om du är nyfiken så kan du alltid ansluta laptop'en, starta en kommunikationslänk med hjälp av hyperterminal under Windows(9600 b/s,ingen paritet), slå till tändningen och därefter trycka några gånger på Enter. Är du ansluten till en enhet med OS så kommer det förmodligen upp en meny på skärmen.
zapoq

Post by zapoq »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Yr</i>
<br />Hej!
Vad gäller "kontakten" under högtalaren så kan jag berätta för dig att det förmodligen är en D-sub 9-pinnar. Dessa anslutningar förekommer ofta i de seriella interface som används i datorkommunikation. Om kontakten är monterad från fabrik så vågar jag an hundring på att det sitter en enchipsdator i andra änden. Om du är nyfiken så kan du alltid ansluta laptop'en, starta en kommunikationslänk med hjälp av hyperterminal under Windows(9600 b/s,ingen paritet), slå till tändningen och därefter trycka några gånger på Enter. Är du ansluten till en enhet med OS så kommer det förmodligen upp en meny på skärmen.

Jovisst, mycket riktigt är de en 9-polig D-sub..
Fast den går inte till någon dator. Den går till mitt larm, ett Cargard T70. Efter att jag hade monterat fast larmet så orkade jag inte ta ut de för att programera om, så då gjorde jag en egen liten kabel, jätte smidigt. Bara att plugga in en serial kabel mellan datorn å bilen.. Sen kan man programera på plats..
Hade ju iofs varit spännande om de hade suttit en dator oxå...
Post Reply