Volvo 340 GTT
Moderator: Forumpolisen
-
Volvo 340 GTT
Hej håller på att samla lite fakta till ett projekt. Som jag kallar Volvo 340 GTT.
Har lite frågot till er R5 experter.
Volvo hade i sina första modeller av 300 serien en 1.4L Renault motor, med beteckningen b14. Är det någon som vet vad den har för beteckning hos Renault. Det ska vara av samma typ som satt i gamla R5 "Stålmusen"!
Lite frågor:
- Bygger b14 på samma motorblock som de motorer som gamla R5 Turbo I (II) och nyare R5 GT turbo har ? I såfall vad kallas dessa motorer? Vilken effekt har de?
- Vad är skillnaden mellan GTT motorer och Alpine motorer?
Många tack till er som svarar.
David Walman
Ledare för 300power CLUB
Har lite frågot till er R5 experter.
Volvo hade i sina första modeller av 300 serien en 1.4L Renault motor, med beteckningen b14. Är det någon som vet vad den har för beteckning hos Renault. Det ska vara av samma typ som satt i gamla R5 "Stålmusen"!
Lite frågor:
- Bygger b14 på samma motorblock som de motorer som gamla R5 Turbo I (II) och nyare R5 GT turbo har ? I såfall vad kallas dessa motorer? Vilken effekt har de?
- Vad är skillnaden mellan GTT motorer och Alpine motorer?
Många tack till er som svarar.
David Walman
Ledare för 300power CLUB
-
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Patrik_r</i>
<br />Jag har en B14 turbo med prospark tänd och sprut system,,kontakta mig för mer info,,den ska säljas...
Tel.0707508299
Mvh Patrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Intressant.Det är en ombyggd b14 från volvo 66/300 som du turbo konverterat eller är den riktig R5 Turbo maskin som du försätt med prospark och insprut?
Vad har du tänk dig för pris?
Kan du skicka mig lite bilder på maskinen?
300power@bredband.net
<br />Jag har en B14 turbo med prospark tänd och sprut system,,kontakta mig för mer info,,den ska säljas...
Tel.0707508299
Mvh Patrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Intressant.Det är en ombyggd b14 från volvo 66/300 som du turbo konverterat eller är den riktig R5 Turbo maskin som du försätt med prospark och insprut?
Vad har du tänk dig för pris?
Kan du skicka mig lite bilder på maskinen?
300power@bredband.net
-
Verkligen intressant.
Ser många arbetstimmar i detta motorrum. Antar att priset blir där efter.
Jag är av den värld, där jag ska göra allt själv. Så jag kommer nog inte slå till på din pjäs. tyvärr.
Men du får gärna dela med dig av dina kunskaper. Kan ju börja fråga:
-Vad är gjort med bottendelen.
-Vad är det för topp, kam och insug?
-Vilket laddtryck kör du med då du kör 9.3s med en grävling på 201m ????
Mvh David
Ser många arbetstimmar i detta motorrum. Antar att priset blir där efter.
Jag är av den värld, där jag ska göra allt själv. Så jag kommer nog inte slå till på din pjäs. tyvärr.
Men du får gärna dela med dig av dina kunskaper. Kan ju börja fråga:
-Vad är gjort med bottendelen.
-Vad är det för topp, kam och insug?
-Vilket laddtryck kör du med då du kör 9.3s med en grävling på 201m ????
Mvh David