Fläkt!

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
m666k

Fläkt!

Post by m666k »

Min fläkt på bilen har nog givit upp! efter som den blir JÄTTE var om man står i köer. och när man parkerat på en varm dag så går inte fläkten igång och motorn blir bara varmare och varmare!!! så det är väl termostaten som har gett upp! men finns det iget sätt att kolla upp det??
lljungberg

Post by lljungberg »

Är det som på mina tidigare bilar så är det bara att brygga över tempgivaren och se om fläkten sparkar igång. Vet inte var givaren sitter på din motor men någonstans kring utslang till kylaren är det väl troligen.
Förresten så kan jag inte se dina bilder(?), pekar bara på en länk där man inte har tillgång till roten.
m666k

Post by m666k »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lljungberg</i>
<br />Är det som på mina tidigare bilar så är det bara att brygga över tempgivaren och se om fläkten sparkar igång. Vet inte var givaren sitter på din motor men någonstans kring utslang till kylaren är det väl troligen.
Förresten så kan jag inte se dina bilder(?), pekar bara på en länk där man inte har tillgång till roten.

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Okej får kolla upp det!
och nu funkar bilderna :)
Post Reply