Byte backventil strålkastarrengöring

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Aarstadt

Byte backventil strålkastarrengöring

Post by Aarstadt »

Någon som vet hur svårt det är att byta backventilen till höger strålkasterrengöring? Problemet är att när jag häller i spolarvätska rinner det rätt ut och det är j-ligt irriterande att ha en konstant lysande servicelampa framför näsan.

Enligt två märkeverkstäder vill de ha 1000(!) spänn för att byta pga att fronten med mycket plast behöver plockas ner. Men jag är medelhändig, så frågan är, klarar jag av att plocka ner fronten själv och sätta dit en ny backventil? Och hur går jag till väga?

Det gäller en Renault Megane Kombi 1.4 av 2000 års modell.
chh

Post by chh »

Hmm det där har jag haft på min megane, men det var en återkallning på det.... Fel konstuktion i munsycket.. Bytet ska du nog ha gratis. Ring Renault./Christer
Aarstadt

Post by Aarstadt »

Menar du att det går på någon garanti?
chh

Post by chh »

Jag behövde inte betala iaf. Dom sa till mig att det var fel på en serie backventiler och dom byts ut gratis.. /Christer
Spiff

Post by Spiff »

Du byter hela munstycket om det är garnati eller inte är ju en fråga i sig, men det är bara att byta hela munstycket och byt båda 2 när du ändå håller på.
Megane2

Post by Megane2 »

Annars kan du lossa framkanten på vänster innerskärm Och vika den åt sidan och dra fram 2 svarta gummislangar som matar strålkastarspolarmunstyckerna.
På slangarna sitter två skarvrör i plast som är ungefär 4cm långa byt ut dem mot volvo 740:s gråa skarvrör med inbyggd backventil i
mvh mats
krippe

Post by krippe »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Megane2</i>
<br />Annars kan du lossa framkanten på vänster innerskärm Och vika den åt sidan och dra fram 2 svarta gummislangar som matar strålkastarspolarmunstyckerna.
På slangarna sitter två skarvrör i plast som är ungefär 4cm långa byt ut dem mot volvo 740:s gråa skarvrör med inbyggd backventil i
mvh mats
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Detaljnummer: 1210139
Post Reply