Byte backventil strålkastarrengöring
Moderator: Forumpolisen
Byte backventil strålkastarrengöring
Någon som vet hur svårt det är att byta backventilen till höger strålkasterrengöring? Problemet är att när jag häller i spolarvätska rinner det rätt ut och det är j-ligt irriterande att ha en konstant lysande servicelampa framför näsan.
Enligt två märkeverkstäder vill de ha 1000(!) spänn för att byta pga att fronten med mycket plast behöver plockas ner. Men jag är medelhändig, så frågan är, klarar jag av att plocka ner fronten själv och sätta dit en ny backventil? Och hur går jag till väga?
Det gäller en Renault Megane Kombi 1.4 av 2000 års modell.
Enligt två märkeverkstäder vill de ha 1000(!) spänn för att byta pga att fronten med mycket plast behöver plockas ner. Men jag är medelhändig, så frågan är, klarar jag av att plocka ner fronten själv och sätta dit en ny backventil? Och hur går jag till väga?
Det gäller en Renault Megane Kombi 1.4 av 2000 års modell.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Megane2</i>
<br />Annars kan du lossa framkanten på vänster innerskärm Och vika den åt sidan och dra fram 2 svarta gummislangar som matar strålkastarspolarmunstyckerna.
På slangarna sitter två skarvrör i plast som är ungefär 4cm långa byt ut dem mot volvo 740:s gråa skarvrör med inbyggd backventil i
mvh mats
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Detaljnummer: 1210139
<br />Annars kan du lossa framkanten på vänster innerskärm Och vika den åt sidan och dra fram 2 svarta gummislangar som matar strålkastarspolarmunstyckerna.
På slangarna sitter två skarvrör i plast som är ungefär 4cm långa byt ut dem mot volvo 740:s gråa skarvrör med inbyggd backventil i
mvh mats
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Detaljnummer: 1210139