Meganen startar inte när motorn är varm.
Moderator: Forumpolisen
Meganen startar inte när motorn är varm.
Min Megane 1,6 16v RN startar inte ibland när motorn är varm. På vintern verkar problemet vara mindre. Startmotorn fungerar dock hela tiden. Ex när man åker och handlar startar den perfekt, efter en 15 min körning o ska åka hem igen startar inte bilen.
Tack för bra svar...[:)]
Tack för bra svar...[:)]
-
Svårt när orden oftast och då och då kommer med. Ta med dig en en hylsa så att du kan låssa stiftet när det händer se om blandningen är för fet svart och blött stift kan vara lambasonden då men mycket annat också men då vet du i allafall att den får för fet blandning. Om stiftet ser ok ut pröva med att hålla stiftet mot motorblocket och starta. Kommer det ingen gnista är det tändningen, kommer det gnista så är det förmodligen insprutningen, eller bensinpumpen. uteslutningsmetoden
[}:)]Håkan
[}:)]Håkan
--------------------------------------------------------------------------------
Jo, Håkan du har rätt.. Igentigen bättre att bilen inte startar, då är det lättare att hitta felet. Tar jag bilen till verkstad kan man ge sig f-n på att bilen startar varje gång mekanikern vrider nyckeln ! Tack för bra svar!
Jo, Håkan du har rätt.. Igentigen bättre att bilen inte startar, då är det lättare att hitta felet. Tar jag bilen till verkstad kan man ge sig f-n på att bilen startar varje gång mekanikern vrider nyckeln ! Tack för bra svar!