Byta glödlampa på Clio?
Moderator: Forumpolisen
Byta glödlampa på Clio?
Hur länge brukar en halvljuslampa hålla? Dum fråga kanske, men det e andra bilen jag har o har fått bytt på båda ganska snart efetr inköp o då är de bara lite över 2 år gamla...
det är en renault clio jag har. inget kul att byta på. ser trångt ut för händerna att få plats...
Tacksam för svar.
det är en renault clio jag har. inget kul att byta på. ser trångt ut för händerna att få plats...
Tacksam för svar.
Jag fick se en tabell över olika billampstyper:brinntid(livslängd),ljusstyrka,osv på en kurs en gång.
H7-lampan som du har i din bil var med i tabellen, MEN det var den enda lamptypen som det inte stod någon brinntid på.
Kanske säger en del om hur bra dom är...
Jag tycker att man byter extremt mycket lampor på bilar med H7 och även ser mycket "enögda" bilar efter vägarna.
Om det är lamtypen som sådan det är fel på eller om dagens bilar har för hög spänning tänker jag inte uttala mig om, men som du säger: det är ju inte speciellt bra.
Huruvida ClioII är kul att byta halvljuslampa på så kan jag ju bara säga: med mina stora nävar så går det fortare att demontera hela strålkastaren:)
/Robban
H7-lampan som du har i din bil var med i tabellen, MEN det var den enda lamptypen som det inte stod någon brinntid på.
Kanske säger en del om hur bra dom är...
Jag tycker att man byter extremt mycket lampor på bilar med H7 och även ser mycket "enögda" bilar efter vägarna.
Om det är lamtypen som sådan det är fel på eller om dagens bilar har för hög spänning tänker jag inte uttala mig om, men som du säger: det är ju inte speciellt bra.
Huruvida ClioII är kul att byta halvljuslampa på så kan jag ju bara säga: med mina stora nävar så går det fortare att demontera hela strålkastaren:)
/Robban
men hur demonterar man dem, jag vågar liksom inte göra det. vet ej om jag lyckades få fast den ordentligt igen. den e som sagt lätt att få ur men inte i.
Var inne på de som har renault här i stan o de tog ganska mkt för att göra det åt en, då kämpar jag hellre själv...
Händerna får sig törnar när man ska byta o jag har som sat små händer....
Var inne på de som har renault här i stan o de tog ganska mkt för att göra det åt en, då kämpar jag hellre själv...
Händerna får sig törnar när man ska byta o jag har som sat små händer....
-