motor problem
Moderator: Forumpolisen
motor problem
Hej forum min megane scenic 2005 beter sig lite märkligt bilen startar utan problem men sedan bara dör och det händer flera gånger i trafiken tänkte att det är batteri efter undersökning och batteri byte problemet kvarstår men nu motorn har svårt att dra bilen när jag ökar hastigheten den låter ganska mycket men inget händer. Har rådfrågat med en mekaniker som provkörde bilen han säger att det är två mögliga fel 1 växellådan 2 koppling jag är inte övertygat för att kopplingen är 2 år gammalt och växellådan växlar helt normalt utom tvåa som är lite trög.
är det någon som kan ge tipps, eller kanske har haft samma problem
är det någon som kan ge tipps, eller kanske har haft samma problem
Boukhari Temessk
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: motor problem
Jag tror du kan ha flera olika fel som samverkar, därför svårt att svara på din fråga.
Har du några felkoder? Har du testat att byta en tändspole eller åtminstone kollat om det är torrt i tändspolebrunnarna? Går motorn jämnt vid gaspådrag?
Har du några felkoder? Har du testat att byta en tändspole eller åtminstone kollat om det är torrt i tändspolebrunnarna? Går motorn jämnt vid gaspådrag?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.