Luftkanaler på Clio 1.4 RT?

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
termite
Posts: 12
Joined: 12 Apr 2004, 19:38

Luftkanaler på Clio 1.4 RT?

Post by termite »

Hej

Imorgon eller på onsdag får jag mitt insatsfilter till clion (green filter.

Jag kom att tänka på en sak då, luften tas ju in bakom ena framlyset vid batteriet, helt avskärmat och går sedan genom en krokig slang. Kan man inte dra luften direkt från fronten även till ett insatsfilter. Eller är det dumt.
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Visst kan du det. Säkert ger det bättre effekt också! Kall luft med övertryck i massor är bäst. Övertryck kan du hitta främst kring stötfångaren fram, finns ofta möjlighet att dra en eller ett par slangar därifrån!
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Vilket företag importerade ditt Green Cotton?
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Jag har också Green, det är Bildelsimporten som är generalagenter. www.greencotton.nu och de har åf på många orter, bland annat Jönköping där jag handlade!
termite
Posts: 12
Joined: 12 Apr 2004, 19:38

Post by termite »

Jag handlade mitt från Forza som ligger i Alinsås. Men jag har inte fått det än och jag är inne på min fjärde vecka. Men det skulle ju komma idag eller imorrn och det kom inte idag.
lljungberg
Posts: 151
Joined: 17 Aug 2003, 15:57
Location: Sweden
Contact:

Post by lljungberg »

Bildelar och Autotillbehör i Jönköping har Green Cotton, Autotillbehör handlade jag mitt luftfilter av. Bildelar köpte jag vevhusventilationsfilter från, också Green!
termite
Posts: 12
Joined: 12 Apr 2004, 19:38

Post by termite »

Jag snackade med forza igår och det filtret jag ska ha är tydligen ovanligt och görs inte så ofta. Så nu börjar jag fundera på öppet filter.

Någon som har lite tips och trix och vad jag ska använda isf.
Post Reply