Felkoder DF017 samt DF034 och pysande

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Alex_Rx4
Firstname: Alexandra
Surname: Blom Gad

Felkoder DF017 samt DF034 och pysande

Post by Alex_Rx4 »

Hej
Jag har en Megane Scenic Rx4 2002

Hoppas någon här har tips på vad som kan vara fel. Jag har problem med två felkoder. Det är DF017 STYRENHET (minne) samt DF034 ANSLUTNING INSPRUT <-> ABS (CAN-ANSLUTNING) (aktiv) . Har försökt släcka koderna på verkstad men de tänds omedelbart igen. Behöver därför tips på vad som kan vara orsaken till att dessa tänds, samt hur man enklast åtgärdar problemet. Det är ABS samt SERV-lampan som lyser på instrumentpanelen.

Jag har även en "pysande" bromspedal.... Den är inte svampig, och den tar som den ska. Hade problem med en nippel som läckte på bromsoket vi bytte, men det är åtgärdat och pysandet fanns där både före och efter den lagningen. Det pyser när man kör, bromsar och sen släpper upp pedalen. Om man touchar den lätt så slutar det oftast. Sen blir det samma sak nästa gång man bromsat. Om man startar bilen och bromsar stillastående så låter det inget alls. Men pappa är mekaniker, men gammal, så han hör det inte ens.....Det låter ungefär som när man släpper ur luften ur en badring... Har frågat runt lite bland mekar-kunniga vänner men ingen har nåt förslag på orsak, så hoppas på bättre lycka med er :wink:

Kan de ha med varandra att göra, felkoderna och pysandet?

Tack på förhand! :)
Nybliven ägare till en Renault Megane Scenic Rx4 -02 :D
Post Reply