Renault 5, halvljus funkar inte!
Moderator: Forumpolisen
Renault 5, halvljus funkar inte!
Jag har en Renault 5, 87:a När jag slår på tändningen så lyser alla instrumentlampor å allt funkar som vanligt, blinker mm. Men strålkastarna fram å bak lyser inte alls. Men om jag ställer om till halv och helljus läge så funkar allt som det ska. Alla säkringar är hela. Vad kan vara fel? Det är ett jobbigt problem för det är lätt att glömma ställa om till normalläge å då töms batteriet.
Jag ska besikta bilen snart. Kommer bilen gå igenom en besiktning med detta problem. Allting funkar ju, bara man kommer ihåg att ställa om till halv å helljus läge. Det är ju det läge som gör att man kan "låsa fast" i helljusläge.
\Masonit
Jag ska besikta bilen snart. Kommer bilen gå igenom en besiktning med detta problem. Allting funkar ju, bara man kommer ihåg att ställa om till halv å helljus läge. Det är ju det läge som gör att man kan "låsa fast" i helljusläge.
\Masonit
Har sökt men hittar ingen som har samma problem med en Renault 5. Hittade en med en Laguna med samma problem. E ju samma princip då förmodar jag.
Jag e riktigt rutten på el. Har förstått att relä å säkringar inte e samma sak. ] På passagerar sidan sitter ju alla säkringar. Sitter reläerna där oxå? Var isåfall?
\Masonit
Jag e riktigt rutten på el. Har förstått att relä å säkringar inte e samma sak. ] På passagerar sidan sitter ju alla säkringar. Sitter reläerna där oxå? Var isåfall?
\Masonit
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Masonit</i>
<br />Har sökt men hittar ingen som har samma problem med en Renault 5. Hittade en med en Laguna med samma problem. E ju samma princip då förmodar jag.
\Masonit
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
ta lös reläna och sök efter brända kontakter Samt kolla om reläna är hela och funkar .
<br />Har sökt men hittar ingen som har samma problem med en Renault 5. Hittade en med en Laguna med samma problem. E ju samma princip då förmodar jag.
\Masonit
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
ta lös reläna och sök efter brända kontakter Samt kolla om reläna är hela och funkar .