Inne på andra clion.
Moderator: Forumpolisen
Inne på andra clion.
Den 29/4 ska jag ner och hämta min nya clio.
den förra var en 1,2 Trend 3d. hade bara gått 155 mil vid inköp och var 2 år gammal, ett klipp, men jag lyckades med att bara äga den 6 månader. Vajer räcke i sidan e inget bra för bilen, men men sånt som kan hända.
Så nu ska jag hämta en 02:a 1,2 16V, skiffergrå metallic med AC o stereo. Ska bli skönt att ha bil igen, saknar ju det
E himla nöjd med Clio och lär ha det till jag behöver större bil.
den förra var en 1,2 Trend 3d. hade bara gått 155 mil vid inköp och var 2 år gammal, ett klipp, men jag lyckades med att bara äga den 6 månader. Vajer räcke i sidan e inget bra för bilen, men men sånt som kan hända.
Så nu ska jag hämta en 02:a 1,2 16V, skiffergrå metallic med AC o stereo. Ska bli skönt att ha bil igen, saknar ju det
E himla nöjd med Clio och lär ha det till jag behöver större bil.
den drar mindre än en större motor. Min förra drog snitt 0,7 l/mil mkt stadskörning då och med dubbdäck. körde på 0,6 l/mil med dubbdäck på landväg.
Jag e tjej och behöver ej ha ett monster till bil. Man kör lätt i 130 på motorvägen,trots futtiga 60 hk.
Köper bilen för att jag tycker designen e snygg. Ska ju vara ph2.
tur man lyckades få ut vad man ville för den krockade...
Jag e tjej och behöver ej ha ett monster till bil. Man kör lätt i 130 på motorvägen,trots futtiga 60 hk.
Köper bilen för att jag tycker designen e snygg. Ska ju vara ph2.
tur man lyckades få ut vad man ville för den krockade...
jag tycker åxå om att köra fort, det är därför jag inte har en (liten) motor,angående stora motorer och bränsle förbrukning,jag åkte långkörning till norge med en 68hk skoda diesel pickup (tom)ca 0,67 landsväg,tycker jag är ganska mycket.det går att ha samma förbrukning på en mycket starkare bensinare,bara för motorn är så slö att man måste ha plattan i mattan hela tiden,jämförde en 170hk R saffrane quadra med en 268hk R saffrane biturbo,körde samma väg efter varandra vilken drog minst,jo biturbon ca 100hk starkare (den körde först så eventuellt slipstreaming är till quadrans fördel),med min gasfot skulle jag nog köra på en liter i snitt med en 1,2 clio...jag känner en tjej hon kör som en dåre hon skulle behöva en 4laban eller något sånt för att få ner farten..[:D]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by A-K</i>
<br />Japp, men som sagt. klarar mig bra med min förra bil o lär nog göra det med denna osså.
hur skulle du kunna dra 1 liter?? med tanke på att jag vid stadskörning inte ens gör det...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja det gör du säker,hoppas det går bra med den nya bilen,och akta dig nästa gång kan du slå dig själv,och det vill vi ju inte..jag har aldrig testat vad jag skulle få för förbrukning jag bara antog det med tanke på hur jag brukar köra...
<br />Japp, men som sagt. klarar mig bra med min förra bil o lär nog göra det med denna osså.
hur skulle du kunna dra 1 liter?? med tanke på att jag vid stadskörning inte ens gör det...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">ja det gör du säker,hoppas det går bra med den nya bilen,och akta dig nästa gång kan du slå dig själv,och det vill vi ju inte..jag har aldrig testat vad jag skulle få för förbrukning jag bara antog det med tanke på hur jag brukar köra...
-
Grattis & lycka till med nya Clion!
Har kört Renaulter av olika storlekar och hk, allt från lilla Twingo med 60 hk till Safrane Biturbo med 268. Går att få fortkörningsböter hur eller hur. Fast ju "busigare" bilen känns, desto lättare hamnar man i pappa Blå:s klor. Min Mégane t ex gör det rätt svårt att hålla sig i närheten av hastighetsbegränsningarna. Kan å andra sidan bli ruskigt frustrerad om man inte har tillräckligt med kräm under huven för att skaka av sig någon "medtrafikant" som man tycker kör ointelligent... Som vanligt; finns plus och minus med det mesta.
Har kört Renaulter av olika storlekar och hk, allt från lilla Twingo med 60 hk till Safrane Biturbo med 268. Går att få fortkörningsböter hur eller hur. Fast ju "busigare" bilen känns, desto lättare hamnar man i pappa Blå:s klor. Min Mégane t ex gör det rätt svårt att hålla sig i närheten av hastighetsbegränsningarna. Kan å andra sidan bli ruskigt frustrerad om man inte har tillräckligt med kräm under huven för att skaka av sig någon "medtrafikant" som man tycker kör ointelligent... Som vanligt; finns plus och minus med det mesta.