Börjar bli dags att byta bromsarna bak på min R19 16v, verkar som att skivorna slått sig för det vibrerar rätt friskt.Så jag tänkte be om lite råd INNAN jag sätter igång.Tänkte byta skivor och belägg.
Nått som är särskilt krångligt? Specialverktyg?
Upptäckte att skivorna inte var de billigaste direkt,mellan 400-500 stycket...någon som vet om det finns billigare?
Skivorna är rätt dyra efter som det sitter ett lager i dom med i all afall om man köper orginal och det tycker jag det är värt att göra i alla faöö så man slipper pressa i och ur det gammla lagret..
ja det kan dom nog göra,fråga så du inte blir förvånad när du skall sätta dit skivan och det är ett stort hål i mitten och inget att skruva i.skivan sitter med en mutter som håller lagret,det skall dras hårt ,finns säkert något angivet moment ,men eftersom det inte är ett koniskt lager,är det nog inte så viktigt..det behövs inga konstiga verktyg det är enkelt att byta..
köpte skivorna till GTE bra billigt hos Benny ! Då köpte jag även med nya lager och belägg också. Jag tyckte det var enkelt att byta på den. Tog nån timme för båda sidorna har ja för mig.
Köpte mina skivor på mekonomen om jag minns rätt. Dom kostade ca 500 spänn styck och det satt INTE lager i. Fick betala ca 500:- till för lager, styck.