Insprutningspump på Kangoo släpper inte fram bränsle.
Moderator: Forumpolisen
Insprutningspump på Kangoo släpper inte fram bränsle.
Jag har fått en Kangoo som hade kamremsras, toppen är renoverad, 2 knäckta kamaxelöverfall är gjutna, bearbetade och monterade tillsammans med kammen som är hopskarvad igen då den var av.
Nu till problemet, insprutningspumpen som är en Lucas DPC släpper inte fram bränsle och dom pumparna har jag inte mekat med så jag vet inte vad som är vad på dom. Det sitter en magnetventil på sidan med endast en enpolig kabel till, vad är det och hur styrs den?
Sen sitter det en magnetventil under det stora "stöldspärrsskyddet" (som numera är ett minne blott) med 3-polig kabel till i färgerna svart-rött-grönt. Den magnetventilen har inget "gängtag", är den gängad eller monterad på annat sätt? Jag hittar inget på nätet om den pumpen som beskriver elektriska funktionen eller ventilernas funktion. Den här bilen ska bara igång och stadiet på stöldskyddet kan vara vippkontakt och startknapp på instrumentbrädan, alltså skiter jag helt i immobilizern. Hjälp mottages tacksamt.
Nu till problemet, insprutningspumpen som är en Lucas DPC släpper inte fram bränsle och dom pumparna har jag inte mekat med så jag vet inte vad som är vad på dom. Det sitter en magnetventil på sidan med endast en enpolig kabel till, vad är det och hur styrs den?
Sen sitter det en magnetventil under det stora "stöldspärrsskyddet" (som numera är ett minne blott) med 3-polig kabel till i färgerna svart-rött-grönt. Den magnetventilen har inget "gängtag", är den gängad eller monterad på annat sätt? Jag hittar inget på nätet om den pumpen som beskriver elektriska funktionen eller ventilernas funktion. Den här bilen ska bara igång och stadiet på stöldskyddet kan vara vippkontakt och startknapp på instrumentbrädan, alltså skiter jag helt i immobilizern. Hjälp mottages tacksamt.
Ronny Thörn