Handbok till Clio årsmodell -99
Moderator: Forumpolisen
Handbok till Clio årsmodell -99
Är det någon som har hela eller delar av reparationshandbok till Clio II årsmodell -99?
Gärna digitalt eftersom jag behöver den i helgen.
Eller bara nån beskrivning på hur man byter kamrem och vattenpump.
Jag undrar också om nån vet var man kommer år bensinslang en i motorrummet så att man kan koppla loss den och se om det sprutar bensin vid startförsök
Tack på förhand / Petter
Gärna digitalt eftersom jag behöver den i helgen.
Eller bara nån beskrivning på hur man byter kamrem och vattenpump.
Jag undrar också om nån vet var man kommer år bensinslang en i motorrummet så att man kan koppla loss den och se om det sprutar bensin vid startförsök
Tack på förhand / Petter
Petter Lobell
Re: Handbok till Clio årsmodell -99
Va har du för motor ?
Finns mycket på youtube. Ofta brukar soppaslangen vara en plastslang med en "tryckknapp" på som gör att man kan dra isär den.
Finns mycket på youtube. Ofta brukar soppaslangen vara en plastslang med en "tryckknapp" på som gör att man kan dra isär den.
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Re: Handbok till Clio årsmodell -99
Nu har jag kollat bensinslang.
jag antar att det är den som går in uppe på topplocket precis bredvid en luftslang eller?
Ur den kommer iaf ingen bensin när jag försöker starta.
Kollade också utloppet direkt vid bränslepumpen och där kommer bensin. Problemet ligger nånstans emellan antar jag.
Finns ett bränslefilter och var sitter det isf?
Eller finns det nåt annat på vägen mellan pump och motor?
Motorn har alltid gått bra och startat utan problem. Sen fick den stå still ett par veckor och nu startar den inte alls.
jag antar att det är den som går in uppe på topplocket precis bredvid en luftslang eller?
Ur den kommer iaf ingen bensin när jag försöker starta.
Kollade också utloppet direkt vid bränslepumpen och där kommer bensin. Problemet ligger nånstans emellan antar jag.
Finns ett bränslefilter och var sitter det isf?
Eller finns det nåt annat på vägen mellan pump och motor?
Motorn har alltid gått bra och startat utan problem. Sen fick den stå still ett par veckor och nu startar den inte alls.
Petter Lobell