Någon som behöver original-CD?

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Någon som behöver original-CD?

Post by Ruskprick »

Tjo! [:)]
Börjar närma sig nu, Méganen plockas ut denna veckan och besiktigas nästa vecka [:p]
(kommer lite bilder osv i en annan tråd sen)

Nu till ämnet, hittade original CD´n till min Mégane om någon är intresserad? Ge mig ett bud isåfall.

Har även originalvingen till en Coupé 2.0 97´a, gul. Någon som ger ett par hundralappar för den?

Vet att det finns säljes-sidor men känns som man når lite fler Renaultfolk här [:)]

Ha en glad påsk!

Mvh

Roger/Ruskprick
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Har även en Volvo 343 från 1980 med 9000 mil på mätaren, skattad och bes med sommar och vinterdäck till salu. Maila ruskprick@comhem.se för mer info.

Mvh

Medin
SiteAdmin
Posts: 666
Joined: 06 Dec 2002, 20:23
Location: Sverige

Post by SiteAdmin »

Kolla senaste numret av Bilsport! Under "Köpes" på deras annons-del. Var nån som var ute efter just en vinge och Radio/CD.
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Oj oj! Det skall jag kolla direkt!

Tackar Joel! [:D][8D]

Om någon har tidningen så skriv gärna av det som står där, är på jobbet nu och har inte tidningen i närheten :)
Per Håkansson
Posts: 45
Joined: 06 Feb 2004, 18:35

Post by Per Håkansson »

Vad ska du ha för cd'n?
Vilken färg är det på den mörk/ljus grå?
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Per: Ingen aning faktiskt :)
Ge mig ett bud så skall jag fundera i några minuter [:p]

Färgen vet jag faktiskt inte, men det är samma färg som resten av intrumenteringen iaf! [:)]

Jag finns på ICQ under kvälen; 43671134
Per Håkansson
Posts: 45
Joined: 06 Feb 2004, 18:35

Post by Per Håkansson »

Ring eller migla mig så tar vi detta privat.
060-560521
060560521(A)telia.com sätt in ett snabel a så funkar miglen.
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Aight, you´ve got mail!
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Någon som vet på rak arm om det är samma stereo i Mégane och Scénic?
Dvs om den passar eller inte i en Scénic [^]
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

http://www.renault.byair.nu/bilder/megane_stereo.jpg
Ovanstående typ av Mégane-stereo ska funka alla Mégane, iaf ph1:orna.
Vet inte hur CD:n ser ut, men efter vad jag sett i salubroschyr från -98, så är det en "vanlig storlek", fast man har ram runt för att "fylla ut" hålet.
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Tackar Miss!
Verkar som den skall passa utan problem, min CD ser exakt likadan ut fast det är CD då förstås :)
Fick dock köpa till en ram på Volvo när jag köpte till en ny CD-spelare.
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Jag är helfrälst i originalstereons design! Har shoppat cd-vxl till den också, så har man cd ändå. Fast man är ju ruggigt bortskämd med mp3, så helst skulle man ju vilja ha en dator i pärlan också! [:D]
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Renée: Det finns CD-växlare som klarar av MP3 oxo, dvs du behöver inte ha en MP3-CD utan bara växlaren :) Värt att kolla upp!
Kör själv med en MP3-spelare nu och är mer än nöjd, räcker med 5 skivor med sig, brända oxo så slipper man gråta om någon vill bryta sig in i bilen och "låna" dem ;)

Enda jag saknar från original-CDn är displayen i intrumentpanelen, men skall kika om det kanske går att koppla in den ändå med någon liten adapter :)
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Bra tanke! Har funderat lite på det, men problemen är: jag är för musikaliskt ombytlig och lat för att egentligen gilla tanken med brända skivor + jag har så förbaskat bestämda önskemål (& lite prylgalen).
Har blivit såld på Mstation. Envis är man också, så förr eller senare kommer det nog bli något liknande. När plånboken och jag är mer överens. F n ligger den under svältgränsen pga bromsgrejer (Jodå, det är Mégane som förser sig av ekonomin igen...[;)][:D])
Önskelistan är lång, så det blir nog att suga på karamellen ett tag och knipa en Mstation el dyl i senare läge.
Får väl passa på att dregla lite över dina prylar på någon ev. träff i sommar, så kanske man ändrar sig/kommer till skott! [;)][:D]
Ruskprick
Posts: 57
Joined: 27 May 2003, 23:14
Location: Sweden

Post by Ruskprick »

Hehe [:)]
Mstation är en häftig pryl faktiskt, men vänta ett tag till för nu sjunker priserna mer och mer på sådant då det kommer mycket ny teknik till bilstereo och tv osv.

Håller på och styr om lite i ljudbygget till bilen så just nu låter det inte så värst bra pga. dåliga fästen för högtalarna bak samt vibrationer i dörrarna fram [}:)]

Baslådan som var i har åkt ut oxo, kom på att jag egentligen inte bryr mig så mycket om basen ändå [8D]

Blir till att behålla framsystemet som det är, bara fixa vibrationerna i dörren med lite betylgummi (hette det så?) som är en sorts lim/gummi som används till lite vad som helst, själv köpte jag ett paket från volvo som egentligen används för att montera fast glasrutor på Volvo 740 ([:o)]).

Sedan så går jag back-to-basis och köper nya hållare för högtalarna bak och säljer av 6.5"-högtalarna för att köpa originalstorleken 5.25" istället, det blev aldrig riktigt bra med min lösning och fick det inte riktigt tätt utan att såga.. Och såga i min Mégane? Sågar hellre av mig högertån! [;)]

Får se om jag kör med DLS bak oxo, kan bli något annat (och billigare) istället. (Kan för övrigt starkt rekommendera DLS till alla, väldigt bra högtalare och VÄLDIGT bra personal där)

Sen så har jag ingen aning om hur det blir med nya stereon heller, den kanske är hälften så bra som den gamla [?]

Så du slipper ta med hakklappen på träffarna i sommar![:p]

Ojsan blev rätt mycket text, hoppas att någon tycker det är av intresse iallafall.
Post Reply