kangoo 04 sten död startar inte klickande ljud.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mårtengås
Firstname: Mårten
Surname: Wall

kangoo 04 sten död startar inte klickande ljud.

Post by mårtengås »

Första gången jag testar ett forum. Min Kangoo startar inte. När jag vrider nyckeln i första läget så börjar batterilampan att blinka samtidigt som ett lätt fysiskt klickande låter ifrån motorn.(kanske under säkringsdosan) När jag försöker starta så händer ingenting. inte det minsta) klickandet försvinner dock.
Detta händer i första läget i nyckelvridningen. Provat rejälla startkablar direkt på polerna och ladda fullt. Detta fel kom plötsligt och jag tror jag tvättade bilen nyligen med högtryck. inte upp i motorn dock. Detta klickande försvinner efter en 30 sekunder, När jag vrider tändningen för start så händer förstås ingenting ändå. Inte det minsta krafttag på startmotorn. noll och tomt.
Mårten Wall
Stymie
Firstname: Albert
Surname: Sjöberg

Re: kangoo 04 sten död startar inte klickande ljud.

Post by Stymie »

Kolla jordflätorna (mellan minuspol och motor/växellåda/kaross). Släcks stöldskyddslampan?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Post Reply