Knall o rök från handskfacket Scenic
Moderator: Forumpolisen
Knall o rök från handskfacket Scenic
Hej I Aug var vi bortresta i 3 veckor så bilen stod parkerad ute under tiden. Första turen därefter ( efter ca 5 km ) blev det en knall som från en knallpulverpistol och vit rök trängde ut från handskfacket. Jag stannade och tog fram brandsläckaren. Öppnade handskfacket men röken skingrades o luktade inte bränt, snarare en sötaktig lukt.
Ringde renaultverkstan som inte kunde förklara fenomenet, bara vänta på att följdfelet skulle dyka upp. Men snarare började AC,n ge mer kyla, och ingen glycol hade försvunnit.
Hade en tid innan använt en spray som skulle ta bort lukt o döda bakterier i luftkanalerna.
Har någon en ide vad det var för fenomen?
jag har nu grunnat vidare på detta och jag själv tror att det var rester från sprayet som ev klibbat fast i nåt spjäll som plötsligt släppte därav knallen och pulverrök fortsatte in i handskfacket dit det går en luftkanal
Ringde renaultverkstan som inte kunde förklara fenomenet, bara vänta på att följdfelet skulle dyka upp. Men snarare började AC,n ge mer kyla, och ingen glycol hade försvunnit.
Hade en tid innan använt en spray som skulle ta bort lukt o döda bakterier i luftkanalerna.
Har någon en ide vad det var för fenomen?
jag har nu grunnat vidare på detta och jag själv tror att det var rester från sprayet som ev klibbat fast i nåt spjäll som plötsligt släppte därav knallen och pulverrök fortsatte in i handskfacket dit det går en luftkanal
Lennart Johansson