trasig display till AC Clio -12

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
kahuna
Firstname: Fredrik
Surname: Granberg

trasig display till AC Clio -12

Post by kahuna »

Hej,

vi har precis köpt en fin liten Clio årsmodell 2012. Det är faktiskt bara ett fel på den (vad vi vet) och det är att andra siffran i som anger vald temp på AC:n inte funkar. Det är endast ett "segment" (det översta) av sju som lyser, resten är bara svarta.

Handlaren vi köpte av sa att detta inte täcktes av garantin, men att vi fick med nya vinterdäck som kompensation.

Frågan är nu, kan man göra något åt detta själv? Som före detta Saabägare är jg rätt van när det gäller trasiga displayer och där strök man bandkablar och grejade för att fixa tillbaka pixlar :) Några sådana knep här, eller är det köpa nytt som gäller? Förresten, hur får man ut displayen ur instrumentbrädan?

Med vänlig hälsning

Fredrik
Fredrik Granberg | Audi A4 TDI -15 | Renault Clio -12
Baggis

Re: trasig display till AC Clio -12

Post by Baggis »

Låter väldigt märkligt att inte det skulle ingå i garantin tycker jag.
Jan Andersson - Mégane Scenic RX4 -00 - Saab 9-5 2.0 BioPower -06 - Opel Vivaro -12
kahuna
Firstname: Fredrik
Surname: Granberg

Post by kahuna »

Baggis wrote:Låter väldigt märkligt att inte det skulle ingå i garantin tycker jag.
Jo jag tycker också det, men då det är ett litet bekymmer och dom bjöd på nya däck och fälg som kompensation släppte jag det. Ska kolla med någon annan Renaultverkstad närmare hemma vad dom har att säga.

Dock trevligt att få veta ifall någon har pillat med displayen och om det ev. går att fixa själv?

mvh
Fredrik Granberg | Audi A4 TDI -15 | Renault Clio -12
john
Forumpolis
Firstname: John
Surname: Ignell

Post by john »

Ring och kolla med Renault den ska täckas av garantin som är på 5 år och alltså räcker till 2017.
Ps glöm inte att sätta ut hela namnet för och efternman på inläggen
John Ignell Enviken
Post Reply