Scenic -00 Elschema ?????????
Moderator: Forumpolisen
Scenic -00 Elschema ?????????
Öppnade bilen med fjärrlåset och satt mig i för att starta ,inget händer förutom startspärrslampan som blinkar alltså ingen instrumenbelysning eller i-lampor lyser, kollar med spakarna och då fungerar yttre belysning.
Är det någon ring vid tändlåset som läser av nyckel som inte fungerar eller vad har hänt ?
Eller är det tändlåset ?
Batteriet är ok
Bilen har startat och fungerat utan problem dom 9 månader jag har haft den
Tacksam för förslag
UPPDATERING
Alla säkringar hela i bilen till v. om ratten .alla säkringar hela i motorutrymmet bredvid batteriet.
Kollat elkablaget i innerskärmen ser inga skador .
Testat med att dra en kabel från en säkring i m-rummet till kontakten under ratten som går till tändningslåset = Alla v-lampor och i-belysning tänds och motorn startar precis som normalt
Någon som vet vart exact går + kabelen från tändlåset ?
Någon mera kontakt eller annat innan den går till M-utrymmet ?
Går den direkt till säkringen i m-rummet ?
Vilken säkring i m-rummet går kabelen till ?
Har frågat Renault verkstad men dom var inte intresserad av att låna ut eller kopiera
elschemat
Är det någon ring vid tändlåset som läser av nyckel som inte fungerar eller vad har hänt ?
Eller är det tändlåset ?
Batteriet är ok
Bilen har startat och fungerat utan problem dom 9 månader jag har haft den
Tacksam för förslag
UPPDATERING
Alla säkringar hela i bilen till v. om ratten .alla säkringar hela i motorutrymmet bredvid batteriet.
Kollat elkablaget i innerskärmen ser inga skador .
Testat med att dra en kabel från en säkring i m-rummet till kontakten under ratten som går till tändningslåset = Alla v-lampor och i-belysning tänds och motorn startar precis som normalt
Någon som vet vart exact går + kabelen från tändlåset ?
Någon mera kontakt eller annat innan den går till M-utrymmet ?
Går den direkt till säkringen i m-rummet ?
Vilken säkring i m-rummet går kabelen till ?
Har frågat Renault verkstad men dom var inte intresserad av att låna ut eller kopiera
elschemat
Peter
Hägglund
Hägglund