5 GTE, sladdrig i spaken...
Moderator: Forumpolisen
5 GTE, sladdrig i spaken...
Växelspaken känns sladdrig,det är väl nått som är slitet i överföringen fram till lådan,+ att ibland känns det lätt att växla och ibland krävs det anabola i bicepsen.
Nån som har åtgärdat nått liknande.
/Johan
Nån som har åtgärdat nått liknande.
/Johan
-
man får nog aldrig bort glappet i spaken,spänner man för hårt så funkar det inte heller,
man skulle gjort en ny distans (den som sitter i änden av staget till lådan) typ exakt i alla mått i nåt material som aldrig slits,den som sitter där nu slits ju för lätt på grund av den ytan den har.sen kan det ju glappa i botten på spaken oxå,plast boll tror jag det är där.
man skulle gjort en ny distans (den som sitter i änden av staget till lådan) typ exakt i alla mått i nåt material som aldrig slits,den som sitter där nu slits ju för lätt på grund av den ytan den har.sen kan det ju glappa i botten på spaken oxå,plast boll tror jag det är där.
Har ett annant liknande probelem, lägger jag i ettan och sen växlar till tvåan får jag inte in trean, fyran utan får lägga i feman om jag inte vill lirka lite.. Men om jag gör tvärtom från ettan till trean och fyran går det supert, min granne är verkstadsmojsare och han trodde att det bara var att smörja upp, han är guld på r5 bilarna..
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Team_Hink_Racing</i>
<br />man får nog aldrig bort glappet i spaken,spänner man för hårt så funkar det inte heller,
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Den distansen bytte jag ut på mig GTE. Har för mig att jag lyckades klämma dit en kopparrörsbit som passade som handen i handsken =)
<br />man får nog aldrig bort glappet i spaken,spänner man för hårt så funkar det inte heller,
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Den distansen bytte jag ut på mig GTE. Har för mig att jag lyckades klämma dit en kopparrörsbit som passade som handen i handsken =)