Byta spridare Espace 2005 ?
Moderator: Forumpolisen
Byta spridare Espace 2005 ?
Hej har fått ett samtal från verkstaden där jag servar min bil att en spridare står vidöppen, den bör bytas och kostar 1500 kr + arbete.
Kan en "vanlig pul-nisse" byta en spridare eller krävs specialverktyg på en Espace 2005 ?
MVH Svante
Kan en "vanlig pul-nisse" byta en spridare eller krävs specialverktyg på en Espace 2005 ?
MVH Svante
Svante Eriksson
0705771774
0705771774
Re: Byta spridare Espace 2005 ?
är lite pilligt att komma åt, men 1500kr för spridaren låter safftigt, jag letar spridare till mitt motorbygge och dom som jag skall ha som är ca 3ggr större i flöde än original och det kan jag köpa 4st för 2-2500kr, skroten borde ha som passar din bil för en spottstyver finns det inte kan det vara samma i någon annan renault ,kolla nr som står på spridaren och jämförgnask wrote:Hej har fått ett samtal från verkstaden där jag servar min bil att en spridare står vidöppen, den bör bytas och kostar 1500 kr + arbete.
MVH Svante
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen