Klapprande/klonkande ljud.
Moderator: Forumpolisen
Klapprande/klonkande ljud.
Hej.
Jag behöver expertis med ett problem som dykt upp i min bil
Det är ett klapprande/klonkande ljud som kommer tydligast vid motorbroms på fyran och femman, men även om jag ligger med lägre varv på femman, då börjar det också vibrera i bilen.
Ljudet fortsätter om jag trycker ned kopplingen, men blir tyst direkt om jag bromsar..?
Nån som har en gissning vad det kan vara..?
Bilen är en Clio 1.4, -02
Jag behöver expertis med ett problem som dykt upp i min bil
Det är ett klapprande/klonkande ljud som kommer tydligast vid motorbroms på fyran och femman, men även om jag ligger med lägre varv på femman, då börjar det också vibrera i bilen.
Ljudet fortsätter om jag trycker ned kopplingen, men blir tyst direkt om jag bromsar..?
Nån som har en gissning vad det kan vara..?
Bilen är en Clio 1.4, -02
Last edited by fermer on 22 Jul 2014, 18:26, edited 1 time in total.
Renault Clio 1.4 16V -01
Re: Klapprande/klonkande ljud.
Kolla att fälgarna sitter fast till att börja med, låter farligt.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Klapprande/klonkande ljud.
Fälgarna är kollade och sitter fast
Jag får för mig att ljudet började smyga fram efter att jag bytt spindelleder, så min tanke var att jag glömt dra nån bult nånstans men jag hittar inget löst, det kan ju förstås vara en slump.
Jag får för mig att ljudet började smyga fram efter att jag bytt spindelleder, så min tanke var att jag glömt dra nån bult nånstans men jag hittar inget löst, det kan ju förstås vara en slump.
Renault Clio 1.4 16V -01