R-Link
Moderator: Forumpolisen
R-Link
Någon som vet vilken media enhet/huvudenhet Renault använder sig av i en Captur?
Finns där utag för ex slutsteg och eller så på baksidan?
Andra som har R-link, erfarenhet?
Användarvänligt?
Vad/vilka sorters appar finns?
Användarvänligt?
/Jimmie Nilsson
Re: R-Link
Här passar frågan bättre =)
Robin Gillström / Sundsvall-Alnö Medlem #531
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Bästa med Renault är att andra tror dom är sjukt dålig =)
Bilar: Renault Koleos "Kolioxen" -08 Dynamique Executive DCI: 21 Turbo Quadra 2,0 8v -92: Clio V6 2002:
Jag har R-link i Meganen. Jag tycker den är smidig och navigeringen från TomTom fungerar bra.t31967 wrote:Någon som vet vilken media enhet/huvudenhet Renault använder sig av i en Captur?
Användarvänligt?
Utbudet av appar är ganska dåligt (till Megane i alla fall) Det finns lite mail, tweet, kalender, nyheter osv. Inget revolutionerande. Har man en eco2-bil tror jag det ska finnas någon form av miljökörningsapp som ska hjälpa till att följa upp resorna.
Ingen koll på vad det är för huvudenhet eller vilka in/utgångar som finns.
Joakim Birath
Medlemsnr: 2007
Renault Megane Grand Tour GT dCI 165 2014
Renault 21 Turbo Quadra 1991
Renault 19 16V Karmann cabriolet 1991
Stockholm
Stockholm
Joakim16v wrote:Jag har R-link i Meganen. Jag tycker den är smidig och navigeringen från TomTom fungerar bra.t31967 wrote:Någon som vet vilken media enhet/huvudenhet Renault använder sig av i en Captur?
Användarvänligt?
Utbudet av appar är ganska dåligt (till Megane i alla fall) Det finns lite mail, tweet, kalender, nyheter osv. Inget revolutionerande. Har man en eco2-bil tror jag det ska finnas någon form av miljökörningsapp som ska hjälpa till att följa upp resorna.
Ingen koll på vad det är för huvudenhet eller vilka in/utgångar som finns.
Vad kostar det om året med R-link?
Fungerar tomtom utan att man betalar abonemangsavgift på HD traffic eller vad det heter?
/Jimmie Nilsson
R-link kräver inte abonnemang. Om du vill ha uppkoppling samt TomTom Traffic Live till din R-link kostar det ca €60/år (De har visst förenklat sen jag kollade sist. Då var man tvungen att köpa två paket à €60..)
Ja, navigering och trafikinfo via TMC fungerar utan abonnemangsavgift. Även fartkameror och POI ligger med där. Nya kartor för Europa (45 länder) eller Västeuropa (25 länder) kostar €99 resp. €90.
Ja, navigering och trafikinfo via TMC fungerar utan abonnemangsavgift. Även fartkameror och POI ligger med där. Nya kartor för Europa (45 länder) eller Västeuropa (25 länder) kostar €99 resp. €90.
Joakim Birath
Stockholm
Stockholm