Hjälp!!
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 4
- Joined: 12 May 2014, 11:18
- Location: Olofström
Hjälp!!
Har en Nissan Interstar 2003, Samma Motor som i Renault Mastern. 2.5.
Har renoverat motorn på den, då jag köpte den som ett objekt, Har bytt alla transmissonsdrev och sånt, Och har nu satt ihop allt men får inte skiten till att starta, Verkar som inte spridarna öppnar, där är bra tryck och allt, Har kopplat upp den och får felkod Kamaxel/Motorvarv överenstämelse . Kamaxel signal, Kamaxel signal saknas.. Har bytt givaren men ingen skillnad. Börjar bli riktigt less på bilen nu., startar till på startgas. Någon som har något förslag som kan hjälpa mig???
MVH Johannes
_________________
Johannes
Har renoverat motorn på den, då jag köpte den som ett objekt, Har bytt alla transmissonsdrev och sånt, Och har nu satt ihop allt men får inte skiten till att starta, Verkar som inte spridarna öppnar, där är bra tryck och allt, Har kopplat upp den och får felkod Kamaxel/Motorvarv överenstämelse . Kamaxel signal, Kamaxel signal saknas.. Har bytt givaren men ingen skillnad. Börjar bli riktigt less på bilen nu., startar till på startgas. Någon som har något förslag som kan hjälpa mig???
MVH Johannes
_________________
Johannes
Johannes
-
- Posts: 4
- Joined: 12 May 2014, 11:18
- Location: Olofström
Re: Hjälp!!
Har även hört att det kan vara Varvtal / Tändläge givare , Någon som tror det??
Johannes
-
- Posts: 1058
- Joined: 14 Jan 2011, 22:12
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
- Location: Siggerud ( Norge)
Re: Hjälp!!
någon hade varit där och raderat så det var du som stod som trådskapare så jag tog bort hela den tråden.Starbright wrote:En post räcker!
kolla i den andra för evt tips.
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
-
- Posts: 1058
- Joined: 14 Jan 2011, 22:12
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
- Location: Siggerud ( Norge)
-
- Posts: 4
- Joined: 12 May 2014, 11:18
- Location: Olofström
-
- Posts: 1058
- Joined: 14 Jan 2011, 22:12
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
- Location: Siggerud ( Norge)
Re: Hjälp!!
Jag skrev så här..
Prova att koppla ur kamaxelgivaren, startar bilen då?
Isf kan detta bero på att Högtryckspumpen ej är nollad korrekt när kamremmen monterades, man måste nämligen ha specialverktyg för detta.
Det räcker inte med att nolla Kamaxel och vevaxel för även Högtryckspumpen är med u synkroniseringen.
Prova att koppla ur kamaxelgivaren, startar bilen då?
Isf kan detta bero på att Högtryckspumpen ej är nollad korrekt när kamremmen monterades, man måste nämligen ha specialverktyg för detta.
Det räcker inte med att nolla Kamaxel och vevaxel för även Högtryckspumpen är med u synkroniseringen.
Johnny Söderström
-
- Posts: 4
- Joined: 12 May 2014, 11:18
- Location: Olofström
Re: Hjälp!!
Okej, det har jag inte provat. Men ska prova det. Vad är det för specialverktyg? Så det räcker inte att sätta drevet rätt mot sina noll spår samtidigt som man nollat det andra?
MVH Johannes
MVH Johannes
Johannes