Kangoo 1.9D 99 där tempmätaren skjuter i höjden!
Moderator: Forumpolisen
Kangoo 1.9D 99 där tempmätaren skjuter i höjden!
Hej har ett mysko problem , var på väg hem ifrån jobbet och märker att tempmätaren skjuter i höjden , så jag stannar till vid första bästa busshållplats o lyfter huven o kollar . Bilen kokar inte och jag fortsätter hem , har bytt båda givarna i termostathuset
och termostat, rengjort dom jordpunkter jag kan hitta efter ett tips ifrån en mekaniker på Volvo som hade haft liknande problem på en Laguna men felet kvarstår !
Någon snäll eldsjäl som kan ha en lösning på mitt problem!!
Andreas
och termostat, rengjort dom jordpunkter jag kan hitta efter ett tips ifrån en mekaniker på Volvo som hade haft liknande problem på en Laguna men felet kvarstår !
Någon snäll eldsjäl som kan ha en lösning på mitt problem!!
Andreas
Re: Kangoo 1.9D 99 där tempmätaren skjuter i höjden!
Ingen som kan hjälpa mig??
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Kylvätskenivå? Luftat systemet?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Japp kylnivå bra och även luftat, måste vara något med Kylvattentemperatursensorn
kopplar jag ur den så sjunker ju mätaren eller dör och även den givaren är bytt, frågan är vad det kan vara mer för orsaker.
kopplar jag ur den så sjunker ju mätaren eller dör och även den givaren är bytt, frågan är vad det kan vara mer för orsaker.