Megane combi vindrutetorkare
Moderator: Forumpolisen
-
Vindrutetorkare fram fungerar ej ! Renault megane 2003
Hej hade behövt lite hjälp ..
Har en renault megane combi ifrån 2003 , där vindrutetorkarna har lagt av efter att dom var igång när torkarbladen hade fryst fast.
Nu har vi tillslut fått bytt motorn men fungerar fortfarande inte kollat säkringen ,men problemet verkar ligga innan motorn ...
Min fråga-
Har testat med en multimeter och mätt ström i säkringsboxen för säkringen till vindrutetorkarna fram men får inget utslag där ... vad gör jag då ?
finns det något relä som kan påverka detta ?
jätte tacksam för svar ... Alla svar uppsakattas om metoder för att få ordning på bilen!
Tack på förhand !
Har en renault megane combi ifrån 2003 , där vindrutetorkarna har lagt av efter att dom var igång när torkarbladen hade fryst fast.
Nu har vi tillslut fått bytt motorn men fungerar fortfarande inte kollat säkringen ,men problemet verkar ligga innan motorn ...
Min fråga-
Har testat med en multimeter och mätt ström i säkringsboxen för säkringen till vindrutetorkarna fram men får inget utslag där ... vad gör jag då ?
finns det något relä som kan påverka detta ?
jätte tacksam för svar ... Alla svar uppsakattas om metoder för att få ordning på bilen!
Tack på förhand !
Robin Carl Ziebell
Re: Vindrutetorkare fram fungerar ej ! Renault megane 2003
Hej!
Har du kollat om det kommer stöm till motorn?
Prova att ge direkt ström från batteriet!
Lycka till.
José
Har du kollat om det kommer stöm till motorn?
Prova att ge direkt ström från batteriet!
Lycka till.
José
José Varas
-
Nu har strömmen kommit tillbaks till säkringsboxen , men att använda sig utav direkt ström kan man komma fram till något fel genom att testa det ? För nu har vi undersökt vidare och vet ju i alla fall att problemet ligger i att motorn inte får någon ström men att den är jordad ..
Vet ju tex. Att man kan koppla om ett egen ström tillförsel och sätta en extern säkring och koppla jord och kontakt till tex. Parkerings ljuset men det kanske är lite överkurs ..
Tack på förhand !
Vet ju tex. Att man kan koppla om ett egen ström tillförsel och sätta en extern säkring och koppla jord och kontakt till tex. Parkerings ljuset men det kanske är lite överkurs ..
Tack på förhand !
Robin Carl Ziebell
Hej!
Jag tänkte att direkt ström kan utesluta att felet ligger i motorn. Om motor funkar då ligger problemet mellan säkringen och motorn. Spaken som styr torkarbladen kan också vara defekta. Lycka till.
José.
Jag tänkte att direkt ström kan utesluta att felet ligger i motorn. Om motor funkar då ligger problemet mellan säkringen och motorn. Spaken som styr torkarbladen kan också vara defekta. Lycka till.
José.
José Varas
-
Megane combi vindrutetorkare
Hej har fortfarande problem med vindrutetorkarna på min bil ..
Har testat att dragit direkt ström till motorn ( hel fart ) och då fungerar ju dom att både stänga av dom och på på ful fart men stänger man av bilen så måste man lägga på sladden med och ge direkt ström igen .. så utesluter kabelbrott, säkring och motor fel.
Undrar om någon vet mer exakt var man finner dess relä och om någon vet om det kan vara detta ?
Vet någon vart man kan få tag på ett el schema till bilen ?
jätte tack på förhand ! mvh Robin
Har testat att dragit direkt ström till motorn ( hel fart ) och då fungerar ju dom att både stänga av dom och på på ful fart men stänger man av bilen så måste man lägga på sladden med och ge direkt ström igen .. så utesluter kabelbrott, säkring och motor fel.
Undrar om någon vet mer exakt var man finner dess relä och om någon vet om det kan vara detta ?
Vet någon vart man kan få tag på ett el schema till bilen ?
jätte tack på förhand ! mvh Robin
Robin Carl Ziebell