Spindelledsbyte Grand Scenic -05
Moderator: Forumpolisen
Spindelledsbyte Grand Scenic -05
Hej!
Jag har sökt runt lite men inte hittat något tråd om spindelledsbyte på Grand Scenic. Men ber om ursäkt ifall det redan finns trådar om det.
Grejar man detta med vanliga handverktyg? Vore förjäkligt att behöva lämna in bilen när leden är så billig
//Martin
Jag har sökt runt lite men inte hittat något tråd om spindelledsbyte på Grand Scenic. Men ber om ursäkt ifall det redan finns trådar om det.
Grejar man detta med vanliga handverktyg? Vore förjäkligt att behöva lämna in bilen när leden är så billig
//Martin
Martin Jansson
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Spindelledsbyte Grand Scenic -05
Kan inte riktigt svara på din fråga ... men kollar man på Ebay så ser man att den "pressas" in i länkarmen. Det gör att den kan vara svår att få bort och även dit. Låsringen bäddar för att det kanske är lättare än man tror. Eventuellt behövs en press. Andra vet säkert bättre, men jag hade gjort ett försök på hemmaplan. Det värsta som kan hända är att du får ta med dig länkarmen till en firma som kan pressa spindelleden på plats. Kan vara lite bök att ta bort länkarmen i så fall. Kolla innan du börjar.
En 'second opinion' kommer säkert från de som vet bättre.
En 'second opinion' kommer säkert från de som vet bättre.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.