Gashäng clio -05

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
jonnka

Gashäng clio -05

Post by jonnka »

Hej alla! Min clio -05 har helt plötsligt börjat strula. När jag ligger på motorvägen i femmans växel så kan helt plötsligt gasen sluta fungera, dvs gastapp någon sekund. Detta händer efter det så fort jag försöker ge gas. Om jag stannar bilen så hänger sig gasen på 3000 varv och dör när jag instannat. Det går då inte att starta den på någon minut. Sedan fungerar den som vanligt tills den buggar sig igen. Inga problem alltså på låga växlar. På rejmes hittade dom inga fel vid datoranalys och de öppnade och tittade på gasspjället och det såg bra ut. Han säger att man ändå kan pröva och byta det, men inte säker på att det hjälper eftersom de inte får någon felkod. 5000 spänn skulle det kosta. Tacksam för råd!
John Svärd
Dennis
Forumpolis

Re: Gashäng clio -05

Post by Dennis »

Struliga gaspedaler brukar bero på kopplingstycket vid pedalstället.
-Välkänt Cliofel!
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
jonnka

Post by jonnka »

Dennis wrote:Struliga gaspedaler brukar bero på kopplingstycket vid pedalstället.
-Välkänt Cliofel!
Tack för svaret! Jag kan som sagt inte mycket om bilar, men han på rejmes var ingen sherlock holmes heller, verkar det som. Han hittar ju som sagt inga fel. Tycker du jag ska prova att byta detta istället för gasspjället?
John Svärd
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Vill du löda ihop kontaktstycket till gaspedalen gratis, eller köpa ett gasspjäll?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply