Renault Laguna -02 1.6 check injection lampa.
Moderator: Forumpolisen
Renault Laguna -02 1.6 check injection lampa.
Hej jag har ett problem med en Laguna 1.6 -02 imorse när jag skulle ta en sväng med bilen så börja det lysa "check injection" lampa, och han gasar av sig själv varven ligger på 2000 och han svarar inte på gas när man trycker på gaspedalen. Väldigt tacksam för svar!!!
Ragnar Grönstrand
Re: Renault Laguna -02 1.6 check injection lampa.
låter instinktivt som gasspjället. felkoder är bra att kolla och inte gissa.ragnar-g wrote:Hej jag har ett problem med en Laguna 1.6 -02 imorse när jag skulle ta en sväng med bilen så börja det lysa "check injection" lampa, och han gasar av sig själv varven ligger på 2000 och han svarar inte på gas när man trycker på gaspedalen. Väldigt tacksam för svar!!!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Re: Renault Laguna -02 1.6 check injection lampa.
Tack för svar lämnade in på verkstad dem sa också gasspjäll.Tony wrote:låter instinktivt som gasspjället. felkoder är bra att kolla och inte gissa.ragnar-g wrote:Hej jag har ett problem med en Laguna 1.6 -02 imorse när jag skulle ta en sväng med bilen så börja det lysa "check injection" lampa, och han gasar av sig själv varven ligger på 2000 och han svarar inte på gas när man trycker på gaspedalen. Väldigt tacksam för svar!!!
Ragnar Grönstrand