Byte av förgasare, Renault 5 TS
Moderator: Forumpolisen
Byte av förgasare, Renault 5 TS
Tjenixen!
Har lite problem med min förgasare, Finns en spricka i översta delen och den är allmänt risig. Det verkar vara väldigt svårt att hitta en exakt likadan dock.
Förgasaren i fråga är en Weber 32 DRT, men de flesta som finns är antingen äldre Weber sedan nyare Solex och Zenith. Tror ni de skulle passa för mig? Har en C2J motor i den nu.
Eller det kanske rentav går att fixa insprut, eller någon annan förgasare?
Vet inte hur viktigt det är att man använder exakt samma förgasare som satt där innan, men kan inte tänka mig att det skulle vara så noga, visst man kanske måste modifiera lite men bara man kan skruva fast den i insuget blir det ju bra =)
Hjälp!!
Har lite problem med min förgasare, Finns en spricka i översta delen och den är allmänt risig. Det verkar vara väldigt svårt att hitta en exakt likadan dock.
Förgasaren i fråga är en Weber 32 DRT, men de flesta som finns är antingen äldre Weber sedan nyare Solex och Zenith. Tror ni de skulle passa för mig? Har en C2J motor i den nu.
Eller det kanske rentav går att fixa insprut, eller någon annan förgasare?
Vet inte hur viktigt det är att man använder exakt samma förgasare som satt där innan, men kan inte tänka mig att det skulle vara så noga, visst man kanske måste modifiera lite men bara man kan skruva fast den i insuget blir det ju bra =)
Hjälp!!
Andreas Wallgren
Re: Byte av förgasare, Renault 5 TS
Jag har en komlett 1400 monopoint insprutningsmotor m. kabelhärva och box,
samt en kompl. 1400 förgasarmotor till 5TS -86.
Låga pengar efter överenskommelse och en fraktavg. på halvpall ca 600:- st
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Re: Byte av förgasare, Renault 5 TS
Jag kanske har en reservdelsbil på ingång. Hör av mig om det blir intressant =)Dennis wrote:Jag har en komlett 1400 monopoint insprutningsmotor m. kabelhärva och box,
Tack!
Andreas Wallgren