Elfel dörrar och bagage låser ej, Scenic 2007
Moderator: Forumpolisen
Elfel dörrar och bagage låser ej, Scenic 2007
Hej!
Har en Grand Scenic som närvarosensorn i dörrhandtagen på förarsidan inte fungerar på, det går inte att låsa bilen med knapparna på förarsidan. Ibland stänger sig inte bagageluckan riktigt, utan jag har tagit för vana att känna efter så den verkligen stängts, den låser i stort sett alltid på 2a försöket.
Men nu har bilen fått för sig att bagagen inte är stängd fast den är det, och det går inte att lyfta luckan utan att trycka på knappen. Problemet blir ju att det inte går att låsa bilen när den tror att bagageluckan är öppen.
Är det någon som kan ge tips eller idéer var jag ska börja?
Söker ett el-schema vart i bilen olika moduler och kopplingar är placerade.
Har en Grand Scenic som närvarosensorn i dörrhandtagen på förarsidan inte fungerar på, det går inte att låsa bilen med knapparna på förarsidan. Ibland stänger sig inte bagageluckan riktigt, utan jag har tagit för vana att känna efter så den verkligen stängts, den låser i stort sett alltid på 2a försöket.
Men nu har bilen fått för sig att bagagen inte är stängd fast den är det, och det går inte att lyfta luckan utan att trycka på knappen. Problemet blir ju att det inte går att låsa bilen när den tror att bagageluckan är öppen.
Är det någon som kan ge tips eller idéer var jag ska börja?
Söker ett el-schema vart i bilen olika moduler och kopplingar är placerade.
Magnus Andersson Grästorp
Re: Elfel dörrar och bagage låser ej, Scenic 2007
Klickar låset när man trycker på knappen?
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen