Förmodligen Sveriges finaste R19 Cabriolet säljes nu!

Annonsera ut din Renault eller dina Renaultdelar här.
OBS! Läs våra regler för Köp & Sälj sektionen innan du annonserar.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Cabbe 19

Förmodligen Sveriges finaste R19 Cabriolet säljes nu!

Post by Cabbe 19 »

Hej, säljer nu min fina R19 Cab. Cabben är manuell, men du klarar fälla den vid ett rödljus efter att du övat ett par gånger :D Bilen är från 94 (registrerad19950308) med 1,8 motorn (F3P-713), automat och med grön metallic lack samt grå tygklädsel. Har även ABS, original radio med rattstyrning samt el-hissar och el-backspeglar. Bilen har sänkt chassi från fabrik och är riktigt snygg. 15" Aluminium fälgar med 2 bra däck och 2 som bör bytas om man ska köra mycket med bilen i år. Bilen har endast gått otroliga 8500 dokumenterade (kvitton finns även från tidigare ägare) mil! Canvastyget på suffletten är som nytt. Regelbundet tvättat och impregnerat enligt konstens alla regler. Endast väldigt lite vinterkörd de senaste par åren (OBS aldrig efter att vägarna har börjat saltas). Vinterdäck följer med. Bilen är i väldigt fint skick trots sin ålder. Under mina 5 år med bilen (jag är tredje ägaren. Dom jag köpte bilen av hade den ståendes i ett garage under flera år när dom reste) har jag förutom regelbunden service med olja (inkl växellådsolja) stift, och filter bytt kylare, kamrem, drivrem, bromsklotsar, däck, styrservo, p-ända samt bakre ljudämpare. Ytrosten har dessvärre börjat komma vid framskärmarna i nedre bakkant samt en liten rostblomma på ena dörren under list. Bilen har klarat sig från allvarlig rost därför att tidigare ägaren gjorde en rostskyddsbehandling på den. För övrigt är bilen 100% original och det har varit syftet. Bilen är trimmad med gula dimljus och ett K&N högflödes luftfilter :D Helt klart en bil för en entusiast som har möjlighet till att fixa den lilla rosten som är. Fixar du rosten så vågar jag lova att du har Sveriges frächaste R19 Cab med garanterat lägsta dokumenterade milen på mätaren. Bilen har alltid klarat besiktningen med beröm! Skall besiktigas i juni och jag är övertygad att den går igenom utan problem.

Är du seriöst intresserad så hör av dig till Krille på telefon 0733-330 600 eller mail kri.mo@glocalnet.net

Prisförslag 14000 eller bud

Bilen finns i Göteborg.
Bilder skickas gärna vid förfrågan

Mvh
Krille
Krille, Cab 19 Ph 2
Post Reply