Tjut /trumpet ljud från motor Renault Megane II 2.0
Moderator: Forumpolisen
Tjut /trumpet ljud från motor Renault Megane II 2.0
Hej,
Jag har upptäckt ett tjutande ljud som har ett läte av en trumpet.
Ljudet upptäckte jag när oljestickan drogs upp då det blev ett högt trumpet eller tjut ljud, ljudet uppkommer även då man startat bilen men då hörs det knappt och kommer lite då och då.
Jag har bifogat en bild nedan var ljudet kommer ifrån kan även tillägga att man känner vibrationer vid den gula cirkeln:
Jag skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig vad det rör sig om och hur man kan åtgärda detta ?Är detta något farligt som kan leda till motorhäveri ?
[url=http://forumbilder.se/CDMV4/renault][/u
Jag har upptäckt ett tjutande ljud som har ett läte av en trumpet.
Ljudet upptäckte jag när oljestickan drogs upp då det blev ett högt trumpet eller tjut ljud, ljudet uppkommer även då man startat bilen men då hörs det knappt och kommer lite då och då.
Jag har bifogat en bild nedan var ljudet kommer ifrån kan även tillägga att man känner vibrationer vid den gula cirkeln:
Jag skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig vad det rör sig om och hur man kan åtgärda detta ?Är detta något farligt som kan leda till motorhäveri ?
[url=http://forumbilder.se/CDMV4/renault][/u
Adam S
Helsingborg
Helsingborg
-
Re: Tjut /trumpet ljud från motor Renault Megane II 2.0
Det är vevhusventilationen som låter, ganska vanligt inget att vara orolig för.
Det finns ett ombyggnadskit att köpa, vilket innebär att man byter ut en slang mot en liten plast dämpare.
Det finns ett ombyggnadskit att köpa, vilket innebär att man byter ut en slang mot en liten plast dämpare.
Magnus Jakobsson
Laguna III 2.0 dCi 4-control
ZOE
Laguna III 2.0 dCi 4-control
ZOE
Re: Tjut /trumpet ljud från motor Renault Megane II 2.0
Hej,
Jag undrar om detta påverkar bilens prestation dvs. acceleration, bränsleförbrukning med mera ?.
Tack på förhand
Jag undrar om detta påverkar bilens prestation dvs. acceleration, bränsleförbrukning med mera ?.
Tack på förhand
Adam S
Helsingborg
Helsingborg
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm