Koppla dragkroks kontakt
Moderator: Forumpolisen
Koppla dragkroks kontakt
Hej skulle behöva hjälp/tips om vart man kopplar in kontaktsdosan till drag kroken, på en laguna 01. Förra ägaren satte ditt fästet till dragkroken. Men drog aldrig sladarna till att. Så jag undrar helt enkelt var hittar jag dom? För de är tydligen 4 sladdar som ska kopplas in i färdiga utag någon stans i skuffen.
Tack på förhand.
Tack på förhand.
Patrik Nilsson
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Re: Koppla dragkroks kontakt
Det är väl i baklyktan du ska ansluta? Är det lösa trådar eller kopplingsstycke?
Tips, kolla vem som är tillverkare av draget så kan du ofta hitta en installationsanvisning på deras web.
Tips, kolla vem som är tillverkare av draget så kan du ofta hitta en installationsanvisning på deras web.
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
-01'a Laguna 1 då antar jag!
Är det taldator så finns det 2 intejpade kablar i kabelhärvan som ska användas till belysning och bromsljus för att inte förstöra glödtrådsvakten.
Är det taldator så finns det 2 intejpade kablar i kabelhärvan som ska användas till belysning och bromsljus för att inte förstöra glödtrådsvakten.
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
när jag läser 01 så tänker jag på lag 2.Dennis wrote:-01'a Laguna 1 då antar jag!
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Vet inte redigt vilken model det är. Den är ju inpoterad från tyskland med med de stor v6an så jag får ju inte fram så mycket info om den när jag söker på tex bildelsbasen och sådana sidor. Jag har ju orginal dosan. För tog reda på mer info om dom grejerna som jag fick med bilen och de ska vara taget direkt från samma bilmodel och allt. Men han ville ej säga vart den skulle kopplas in
Patrik Nilsson
Stymie wrote:Det är väl i baklyktan du ska ansluta? Är det lösa trådar eller kopplingsstycke?
Ja det är kopplingsstycken och de är 4 st som ska kopplas någon stans. Samt en vit tjockare sladd som är avklippt.
Patrik Nilsson
[ quote="abbe_89"]Vet inte redigt vilken model det är. Den är ju inpoterad från tyskland med med de stor v6an så jag får ju inte fram så mycket info om den när jag söker på tex bildelsbasen och sådana sidor. Jag har ju orginal dosan. För tog reda på mer info om dom grejerna som jag fick med bilen och de ska vara taget d irekt från samma bilmodel och allt. Men han ville ej säga vart den skulle kopplas in[/quote]
Bägge Såldes med v6 i Sverige, leta efter en bild på den
Bägge Såldes med v6 i Sverige, leta efter en bild på den
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Kort eller nyckel?
Besök gärna min hemsida!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
Laguna II då, vad står det på insidan av locket till handskfacket ?abbe_89 wrote:Kort.Dennis wrote:Kort eller nyckel?
Tony wrote:Laguna II då, vad står det på insidan av locket till handskfacket ?abbe_89 wrote:Kort.Dennis wrote:Kort eller nyckel?
INITIALE Paris stod det i hansfacket
Patrik Nilsson
Ok den med mest utrustning då , för att koppla in dragkroken är det ingen skillnad vad du har för motor och utrustning förfarandet borde vara samma på alla Laguna II så det gör inget att din är imponerad. Har du kollat som föreslaget innan, prata med tillverkaren av draget.
Vet ej vem som har gjort kroken. Står direkt inget på den men får väl forska lite till i att.Tony wrote:Ok den med mest utrustning då , för att koppla in dragkroken är det ingen skillnad vad du har för motor och utrustning förfarandet borde vara samma på alla Laguna II så det gör inget att din är imponerad. Har du kollat som föreslaget innan, prata med tillverkaren av draget.
Patrik Nilsson
-
- Firstname: Johnny
- Surname: Søderstrøm
Om det är en originalkrok och original kabelmata så skall den kopplas in på kontaktstyckena bakom baklyktorna.
Du hade 4 lösa sladdar sa du.. är det hela kontakter eller lösa kablar?
Hona hane?
Ta gärna en bild så man får se hur kablaget ser ut.
Har monterat massor med dragkrokar på Laguna II för ngra år sedan.
dock endast original då så klart.
Alternativt så köper du bara en ny kabelsats på exempelvis biltema för ngra hundringar och kopplar in enl deras beskrivning.
Hona hane?
Alternativt så köper du bara en ny kabelsats på exempelvis biltema för ngra hundringar och kopplar in enl deras beskrivning.
Johnny Söderström
Okej ska kolla på de sen på dagen. De är hela kontakter. Har för mig att de är hanar alla 4.Starbright wrote:Om det är en originalkrok och original kabelmata så skall den kopplas in på kontaktstyckena bakom baklyktorna.
Hona hane?
Men så man får plocka av hela baklycktan? Eller de är något man kopplar inne från skyffen?
Tack på förhand
Patrik Nilsson