Hemma på infarten dagen efter köp
Spår av att den varit i händerna på en klubbmedlem?
Läcker liten bil, blått är en favorit...
Xenon
Supersprint-avgas.
H&R-märket ska bort, likaså märket till vänster om "sport". Är det Ditec som trilskas med att montera sådana?
Stolarna är fina att se på och sköna att sitta i men får ingen skön körställning tyvärr. Ratten är duktigt trist.
Min första Sport. Har tidigare rattat en 16V -92 och känslan i bilarna är snarlik tycker jag. Utseendemässigt är dock denna betydligt trevligare.
Har inga jättestora planer för denna, lite småsaker som ska förfinas bara.
Bilen är alltså sänkt med H&R-fjädrar och som synes är 16" originalfälgarna skodda med vinterdäck. Till sommaren rullar den på 17" OZ Superturismo.
Det var lite av en slump att jag handlade denna bil. Sålde min SAAB 9-3SS till förmån för en större bil då vi väntade tvillingar. En billigare Clio 1.4 -01 inhandlades för "häng-och-släng". Tröttnade ganska fort på denna och började kika efter Sportversionen, gärna faceliften. Efter bara ett litet tag dök denna upp och det var precis vad jag letat efter - facelift, xenon, sänkt och 17". Att det var just Superturismo var klockrent, tänkte ha såna till min 16V när det begav sig men nu har jag det på Sporten istället
Så fort jag fått sålt min 1.4 ska jag börja förfina denna ytterligare - stay tuned