Sänkningsfjädrar clio cup
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 18
- Joined: 15 Jan 2004, 10:34
- Location: Sweden
- Contact:
Sänkningsfjädrar clio cup
Har precis kikat över fjädrarna fram på min bil.
katastrof dåliga. =( så nu tänkte ja slänga på ett par clio cup
dämpare fram och undrar vilka fjädrar ni andra kör med?
förstog att de måste vara hyfsat "låga" fjädrar för att ens få på
dem på dämpar´n.
gasa tills de rasar... /Mike
katastrof dåliga. =( så nu tänkte ja slänga på ett par clio cup
dämpare fram och undrar vilka fjädrar ni andra kör med?
förstog att de måste vara hyfsat "låga" fjädrar för att ens få på
dem på dämpar´n.
gasa tills de rasar... /Mike
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
Själv åker jag med Jamex-fjädrar på mina cupdämpare. Men bilen känns "gungig" eller "studsig" då. Letar även jag fjädrar till dem. Är ute efter dem som användes i Cupen men det verkar inte som om SAM har dem kvar. Rätt?
På Widars, numera Pirath´s, bil sitter H&R om jag inte missminner mig? Och det verkar funka bra, så man kanske får inhandla ett par sådana.
På Widars, numera Pirath´s, bil sitter H&R om jag inte missminner mig? Och det verkar funka bra, så man kanske får inhandla ett par sådana.
Jag valde Jamex-dämpare+jamex-fjädrar till min fd 16V. Sänkte lite, gav fast&fin väghållning utan att vara "studsig". En snäll go-kart med grym hållning!
Cup-dämparna (DeCarbon) och fjädrar blir hårt, och som Norden ovan skriver, studsig eller gungig.
Beror lite på vad man e ute efter. Race eller "lite" mer komfort hehe. En tänkeställare iaf...
Cup-dämparna (DeCarbon) och fjädrar blir hårt, och som Norden ovan skriver, studsig eller gungig.
Beror lite på vad man e ute efter. Race eller "lite" mer komfort hehe. En tänkeställare iaf...
-
- Posts: 508
- Joined: 11 Dec 2002, 22:16
- Location: Kalmar
På http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... IC_ID=1182 skrev Tony:
"jag åkte kompis med en clio cupbil i cirka 200 på en slingrig 70 väg,på ett ställe är det en liten svacka i en kurva,min kompis höll innern ,men han hoppade i sida till yttern innan han fick fäste.jag hade inget sådant problem,för jag åkte R25 Baccara.....dämparna är nog bra till det dom är gjorda för ,men inte till vägverkets fina vägar..."
Cup-prylarna verkar inte vara det ultimata valet för hyfsat "vanlig (bus)körning"...
"jag åkte kompis med en clio cupbil i cirka 200 på en slingrig 70 väg,på ett ställe är det en liten svacka i en kurva,min kompis höll innern ,men han hoppade i sida till yttern innan han fick fäste.jag hade inget sådant problem,för jag åkte R25 Baccara.....dämparna är nog bra till det dom är gjorda för ,men inte till vägverkets fina vägar..."
Cup-prylarna verkar inte vara det ultimata valet för hyfsat "vanlig (bus)körning"...
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
Jag åker dock på original dämpare med sänkfjädrar till vardags, blir det bankörning monteras Cup-satsen. Och angående "gungigheten" som jag skrev ovan, den är extrem. Kan inte tänka mig att den ska hålla på så. Styv ska den vara, men min blev bara konstig - därför jag är ute efter andra fjädrar. Ingen som vet någon som kan tänkas ha ett par, till dämparna, väl avstämda fjädrar?
Men blir det Emmabodakörning för oss och jag får vara med och köra blir det förhoppningsvis Öhlinare runtom. Så får vi se hur det går.
Men blir det Emmabodakörning för oss och jag får vara med och köra blir det förhoppningsvis Öhlinare runtom. Så får vi se hur det går.