bar leak som tätar topplock...
Moderator: Forumpolisen
bar leak som tätar topplock...
Hej!
Har en Reanult Scenic 1.6 -98. För 1.5 år sedan så bytte vi topplockspackning, eller rättare sagt en kompis till en jobbarkompis bytte den...
Det blev jättebra. ända tills nu. Nu ryker det ganska mycket, ibland, men det försvinner inte lika mycket kylarvätska som innan, får fylla på ca 3 dl i veckan. Jag kör ca 10 mil/dagen. Ingen vatten i oljan, utan det verkar hamna gegg i expansionskärlet.
Kompisen planade inte toppen, kan det vara anledningen till att det läcker igen?
Har läst lite om Bar Leak. Kan det vara ett alternativ?? Är det effektivt mot läckage i toppen?
Det är inget alternativ att byta packningen igen, det är bilen i för dåligt skick för. Det är en pendlarbil som går ca 10 mil/dagen, Den går förvånansvärt bra faktiskt!
Ska besiktiga snart, kommer det att påverka CO-halten och de andra värdena i och med att det ryker`?
Tacksam för alla svar!
Mikael//
Har en Reanult Scenic 1.6 -98. För 1.5 år sedan så bytte vi topplockspackning, eller rättare sagt en kompis till en jobbarkompis bytte den...
Det blev jättebra. ända tills nu. Nu ryker det ganska mycket, ibland, men det försvinner inte lika mycket kylarvätska som innan, får fylla på ca 3 dl i veckan. Jag kör ca 10 mil/dagen. Ingen vatten i oljan, utan det verkar hamna gegg i expansionskärlet.
Kompisen planade inte toppen, kan det vara anledningen till att det läcker igen?
Har läst lite om Bar Leak. Kan det vara ett alternativ?? Är det effektivt mot läckage i toppen?
Det är inget alternativ att byta packningen igen, det är bilen i för dåligt skick för. Det är en pendlarbil som går ca 10 mil/dagen, Den går förvånansvärt bra faktiskt!
Ska besiktiga snart, kommer det att påverka CO-halten och de andra värdena i och med att det ryker`?
Tacksam för alla svar!
Mikael//
mikael persson