Bankar till i motorn/lådan

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
TooN1

Bankar till i motorn/lådan

Post by TooN1 »

Hej!

Har en Clio-93 1.4 RT med ett problem jag trodde skulle lösas när jag byte motorfästet bak, men det hjälpte tydligen inte.

Joo det som händer är att det bankar till i motor/låda och växelspaken rycker till som fan vid snabbt gaspådrag, samma sak vid motorbromsning.
Kan köra på fyran (eller vilken växel jag nu kör på) och om jag trampar ner gasar snabbt så bankar det till och släpper så bankar det till.

När jag bytte motorfästet så såg jag att växelföraren satt slappt, väldigt lätt att flytta runt på. Vet inte om det är den som tar i eller om det är något annat?
toni päkkilä
TooN1

Re: Bankar till i motorn/lådan

Post by TooN1 »

Skulle det kunna vara drivknut/axel som skapar detta problem?
toni päkkilä
Tony
Forumpolis

Re: Bankar till i motorn/lådan

Post by Tony »

TooN1 wrote:Hej!

Har en Clio-93 1.4 RT med ett problem jag trodde skulle lösas när jag byte motorfästet bak, men det hjälpte tydligen inte.

Joo det som händer är att det bankar till i motor/låda och växelspaken rycker till som fan vid snabbt gaspådrag, samma sak vid motorbromsning.
Kan köra på fyran (eller vilken växel jag nu kör på) och om jag trampar ner gasar snabbt så bankar det till och släpper så bankar det till.

När jag bytte motorfästet så såg jag att växelföraren satt slappt, väldigt lätt att flytta runt på. Vet inte om det är den som tar i eller om det är något annat?
om du fixar så jag kan ladda ner bilen så jag kan provköra den skall jag nog ta reda på det :D
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Post Reply